Euroriding Titan 2 op haflinger?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Euroriding Titan 2 op haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-18 11:54

Is er iemand die dit zadel op haflingers hebben liggen?

overigens zoek ik in buurt van Roosendaal/Nispen een goede zadelmaker die zorgvuldig is, eerlijk is, en niet alleen wilt verkopen...

We hebben totheden een massimo veelzijdigheidszadel. Echter zijn we opzoek naar een dressuurzadel. Meerdere raden mij een diepe zit aan vanwege mij houding. (LEES: bekken kantelen is nog een dingetje, en bovenbenen niet klemmen)

Idee voor nu;

Afbeelding

Afbeelding

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Euroriding Titan 2 op haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 12:01

Ik ken wel iemand die een Luxor op een haf had liggen maar dit was dan ook wel echt een sport type haflinger.

Denk eerlijk gezegd dat een Titan door zijn grote kussens gaat kiepen en wellicht te lang is voor de rug van jouw haflinger. Een haflinger is heel kort en rondgeribt. Een Massimo is juist het ideale zadel voor dit soort paarden!

Is een Massimo dressuur variant geen optie? De Titan zit heerlijk maar is echt niet het goedkoopste model zadel op de markt.

Succes :)

MarianneW

Berichten: 707
Geregistreerd: 15-03-12

Re: Euroriding Titan 2 op haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 12:06

Als je het budget hebt, misschien dan anatomica? Qua boom breed te verkrijgen :)

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re: Euroriding Titan 2 op haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 12:23

Ik heb ook een Titan gehad om mijn Haflinger. Dat is geen slank sportmodel. Lag prima en zat als een huis. <3 Helaas is ze eruit gegroeid.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-18 11:09

Niemand verder?