Wintec precies dezelfde pasvorm als bates?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pallatin

Wintec precies dezelfde pasvorm als bates?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 08:47

Even een vraagje, ik heb voor mijn Gelderse met vrij rechte rug een bates innova dressuurzadel wat prima ligt. Gister heeft mijn pup voor het eerst met mijn bijrijder wat sprongetjes onder het zadel gemaakt en aangezien ze dit allebei erg leuk leken te vinden dacht ik dat het misschien handig is om uit te kijken naar een wintec veelzijdigheidszadel. Bij mijn weten is bates de leren variant van een wintec, maar is de pasvorm verder ook hetzelfde? Of zit er dan tussen dressuur/bates en wintec/vzh veel verschil? Hebben jullie anders nog een idee wat geschikt is voor een rechte rug, ontwikkelde schoft en smal/medium kopijzer?

tanjaatjuhh

Re: Wintec precies dezelfde pasvorm als bates?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 08:54

Waarom geen springzadel dan? Mijn merrie heeft ook een rechte rug en flinke schoft en heeft een thorowgood

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:18

Ik vind wintec en bates inderdaad met elkaar te vergelijken, maar persoonlijk vind ik een dressuur of VZH of springzadel sowieso niet met elkaar te vergelijken :+
Ik raad dan ook aan om een wintec/ bates zadelpasser uit te nodigen met verschillende zadels zodat je het zelf kan vergelijken.

Ik zelf heb inderdaad ook een Bates dressuurzadel en een Wintec veelzijdigheidszadel om mee te springen :)

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 09:18

Ja dat kan hoor een springzadel, maar ik heb liever een (springgerichte) vzh, dan kunnen we daar tijdens een buitenrit een boomstammetje mee springen zonder de rest van de rit met kramp in de benen te zitten. Zowel ik als de bijrijder hebben hele lange benen. :D
Ik zal eens naar thorowgood kijken :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 19:07

Vaak zit er in een dressuurzadel dezelfde boom als in een springzadel. Dus dan is het zeker vergelijkbaar. Alleen de vulling van de kussens kan dan wat uitmaken. Maar bij Wintec of Bates is dit zelfs normaal gesproken gelijk. Al zou ik wel even passen.