Monty roberts halster nabootsen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Monty roberts halster nabootsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 22:06

Wie weet wat ik bedoel en kan mij verder helpen.

Ik heb een merrie die eind van de maand weer op de trailer moet. Trailer laden is nooit haar favoriete bezigheid.
Maaaar met een monty roberts halster loopt ze er gek genoeg zo in.
Nu hadden we de laatste keer (lees 3 jaar geleden) geen monty roberts halster beschikbaar. En kreeg ik de tip om de leadrope op een bepaalde manier over / onder de neus en aan de zijkant vast te maken. Zodat het ongveer dezelfde werking heeft als het halster. En dit was de gouden tip. Het werkte.

Ik wil deze methode dus weer gaan gebruiken. Maar ik weet niet meer precies hoe ik de leadrope moet bevestigen. Wie kan me helpen en weet wat ik bedoel.
Laatst bijgewerkt door felicity op 08-06-18 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

dianaw33

Berichten: 1884
Geregistreerd: 09-03-10

Re: Monty roberts halster nabootsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 22:10

Je maakt hem aan het ene zijringtje vast en over de neus haal je hem door het andere zijringetje heen.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Monty roberts halster nabootsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 22:12

En dan naar de bovenste ring op de wang?
Dat is het enige stukje wat ik onthouden heb. Dat hij vast geklipt werd aan de ring op de wang.

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 22:21

Haal het touw door de ene halsterring, dan over de neus, clip met touw door de andere halsterring en dan daarvandaan naar de ring bij de wang. En daar clip vastmaken. Zelfde als bij halterpaarden in de westernwereld, alleen dan met het touw over de neus ipv ketting onder de kin.