Onderdeken met nekstuk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nacusi

Onderdeken met nekstuk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 22:28

Hoi

Ik weet dat ik al vroeg afkom met mijn vraag want de winter is er nog niet meteen maar ik ben al aan het uitkijken naar een onderdeken.
Ik ga dus mijn springpaard voor het eerst scheren deze winter. Omdat hij dag en nacht (met schuilstal) buitenloopt, ben ik dus niet van plan om hem volledig te scheren. Het haar op de benen en hoofd zal blijven staan.
Iedere winter draagt mijn paard al een waterdichte deken met nekstuk van 300 gram om de wintervacht wat korter te houden. Omdat ik niet wil investeren in een volledig nieuwe deken, ben ik dus opzoek naar een onderdeken om onder het deken van 300 gram te dragen.
Ik was van plan een 200 of 250 gram onderdeken te nemen, is dit voldoende of te weinig voor de winter? (Dus ook als het vriest)
Zouden jullie een onderdeken met nekstuk nemen of zonder of maakt het niet uit? Hij zal dus zoizo al een nekstuk ophebben van het waterdichte deken van 300 gram. Indien het onderdeken een nekstuk zou hebben, heeft hij dus 2 nekstukken over elkaar aan (en 2 dekens uiteraard)

Groetjes