Spring/vzh zadel kort met breed tussenkanaal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NienkeK

Berichten: 63
Geregistreerd: 26-07-17
Woonplaats: Drenthe

Spring/vzh zadel kort met breed tussenkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 18:35

Help!
Vanmiddag was de zadelmaker bij mijn jonge merrie. Lang verhaal kort was haar conclusie dat het enige wat zou gaan passen een nieuw zadel van €2.000+ was. 2de hands was er niks passend te maken en nu zit ik dus met lege handen en een portemonnee €120 lichter.

Het moet een 17,5" zadel zijn met boommaat 31, een maximale lengte van 45cm en een tussenkanaal van 4 vingers breed.

Ik kan veel tips vinden voor dressuurzadels maar niet voor spring /vzh. Zadelmaker gaf aan dat een dressuurzadel makkelijker zou zijn, maar helaas ben ik dat niet gewend en heb ik dan ook liever een spring/vzh voor mijn jonge paard.

Heeft iemand tips voor specifieke merken/modellen? Budget €1.000, liever goedkoper. Had gehoopt een 2de handsje van paar honderd te kunnen laten aanpassen.

Elke tip van harte welkom!

NienkeK

Berichten: 63
Geregistreerd: 26-07-17
Woonplaats: Drenthe

Re: Spring/vzh zadel kort met breed tussenkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 18:59

Ik heb inmiddels online de wintec lite deluxe gevonden, die is bij 17,5" 44cm en lijkt een breed tussenkanaal te hebben. Kan alleen als enige verkoper een duitse site vinden. Jammer dat bij de meeste zadels geen lengte staat :(

Anoniem

Re: Spring/vzh zadel kort met breed tussenkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 19:11

Tekna? Ik heb een s Line springzadel, fijn kort zadel.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 19:23

NienkeK schreef:
Ik heb inmiddels online de wintec lite deluxe gevonden, die is bij 17,5" 44cm en lijkt een breed tussenkanaal te hebben. Kan alleen als enige verkoper een duitse site vinden. Jammer dat bij de meeste zadels geen lengte staat :(

Helaas klopt de lengte bij wintec vermeld niet.
Dat is de zittinglengte (17,5 x 2.54 = 44cm) maar de kussens lopen nog langer door.
Heb het zelf gehad met mijn korte rug paard. 16,5" wintec tweedehands gekocht want volgens site was dit net kort genoeg (42cm). Tot het op de rug lag, duidelijk dat de kussens wel op de lendenen kwamen. Nagemeten en kussens kwamen uit op 45cm !! En aangezien deze op de rug rusten ipv omhoog oplopen kan dit dus irritatie opleveren voor het paard.

Zo lag het op mijn paardje en.dit was de 16,5" en ligt hier zelfs te ver naar voor.
Afbeelding

NienkeK

Berichten: 63
Geregistreerd: 26-07-17
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 21:38

Art_Ificious schreef:
NienkeK schreef:
Ik heb inmiddels online de wintec lite deluxe gevonden, die is bij 17,5" 44cm en lijkt een breed tussenkanaal te hebben. Kan alleen als enige verkoper een duitse site vinden. Jammer dat bij de meeste zadels geen lengte staat :(

Helaas klopt de lengte bij wintec vermeld niet.


Oef goed om te weten, daar kan ik dus helaas ook niet blind op vertrouwen..

@amy, bedankt voor de tip, ik ga eens zoeken!

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Spring/vzh zadel kort met breed tussenkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 21:41

Misschien een thorowgood?