Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
joyce_eddy schreef:Thorowgood is inderdaad de kunsttof versie en ook met wisselbare boom ( als je de goede hebt) en verschillende types voor koudbloed, warmbloeden enzo.. de bomen zijn verschillend voor de types. Ze zijn betaalbaar en ook redelijk tweedehands te krijgen
Celiien schreef:joyce_eddy schreef:Thorowgood is inderdaad de kunsttof versie en ook met wisselbare boom ( als je de goede hebt) en verschillende types voor koudbloed, warmbloeden enzo.. de bomen zijn verschillend voor de types. Ze zijn betaalbaar en ook redelijk tweedehands te krijgen
*kopijzer
Echter is mijn ervaring dat de thorowgood en de kent en masters niet een op een hetzelfde zijn. Er zit wel degelijk verschil in. Mijn vorige paard kon niks vinden onder de thorowgood, maar wel onder de Kent en Masters. Dus dat ze hetzelfde zijn, dat klopt helaas niet.
Kent & Maser is er vanaf een nieuwprijs van 1200,-. Als je ze niet 2ehands kan vinden, dan wordt het lastig een vergelijkbaar en goed alternatief te vinden. K&M is namelijk al een relatief lage prijsklasse
MarjanB schreef:Zou ik niet doen, ik zit nu met een nog geen half jaar oude K&M S-line 17,5 inch die nooit op mijn paard heeft gepast of gaat passenJe zou Irma van Olde Hiermoat eens kunnen vragen?
Jaime_ schreef:Celiien schreef:
*kopijzer
Echter is mijn ervaring dat de thorowgood en de kent en masters niet een op een hetzelfde zijn. Er zit wel degelijk verschil in. Mijn vorige paard kon niks vinden onder de thorowgood, maar wel onder de Kent en Masters. Dus dat ze hetzelfde zijn, dat klopt helaas niet.
Kent & Maser is er vanaf een nieuwprijs van 1200,-. Als je ze niet 2ehands kan vinden, dan wordt het lastig een vergelijkbaar en goed alternatief te vinden. K&M is namelijk al een relatief lage prijsklasse
Toch echt, ze zijn exact gelijk, in jouw geval moet je dan toch net een ander model hebben gehad (bijvoorbeeld de T4 ipv de T8, of een low profile/high wither model)... maar de Thorowgood T8 is exact hetzelfde als de Kent & Masters S Serie, alleen dan van kunstleer. Ze worden in dezelfde fabriek gemaakt, gebouwd op dezelfde boom, het enige verschil is leer versus kunstleer.
Dit is de Thorowgood: https://www.thorowgood.com/t8-saddles/i ... wvQqkiFNPY
Dit is de Kent & Masters : https://www.kentandmasters.co.uk/dressa ... able-block
Je moet wel zeker weten welk model je hebt, je hebt namelijk de S-serie in "normaal" dan staat er MDS in het zweetblad, je hebt de low profile (cob model is dat) dan staat er LDS in het zweetblad, en de high wither (hoge schoft model) dan staat er HDS in het zweetblad. Dit heeft te maken met de vorm van de boom/model van de rug. Het kopijzer is uiteraard bij elk model verwisselbaar.
Als je dus een Thorowgood koopt nieuw of tweedehands moet je ook opletten welke letter ervoor staat, de M is dus voor normale schoft, de H voor hoge schoft en de L voor lage schoft/cob model.
Verkoopprijs van de Kent & Masters S nieuw is gemiddeld 1350,- van de Thorowgood T8 845,- dus dat scheelt nogal. Maar als ik jou was zou ik iets langer doorsparen als dit mogelijk is en voor echt leer gaan, de Kent & Masters worden toch echt regelmatig tweedehands aangeboden!
Welk model heb je nodig? Normaal, high of low? Dan wil ik het ook wel voor je in de gaten houden.