Stubben mono beugelriemen gaten rekken uit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flinty

Stubben mono beugelriemen gaten rekken uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-18 11:06

Hoi!

Ik ben opzoek naar ervaringen met de Stubben mono stijgbeugelriemen. Ik rijd er nu een half jaar mee en ik merk dat de gaatjes uitrekken, zelfs zo erg dat ik bang ben dat het leer straks helemaal van de pin afschuift (nu zal dat niet zo heel snel gebeuren, maar heb niet het idee dat het zó ver uit hoort te rekken?). Het is bij beide beugelriemen zo.

Hieronder 2 foto’s zoals het nu is:

Afbeelding

en

Afbeelding

En hieronder hoe ik het liefst wil dat het pinnetje in het gaatje zit. Hier zie je ook goed hoe erg het uitgerekt is.

Afbeelding

Ik stap trouwens altijd met krukje op, ook in het bos zoek ik een boomstammetje oid en ik wissel genoeg van kant.

Hebben anderen hier ook last van? En zouden jullie misschien foto’s willen plaatsen hoe het er bij jullie Stubben mono uit ziet? Dan kan ik een beetje vergelijken..

Alvast bedankt!

(edit: 2x dezelfde foto toegevoegd..)

germie

Re: Stubben mono beugelriemen gaten rekken uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 08:11

LIjkt me niet goed, terug verkoper zou ik zeggen. Een beugelriem is gemaakt om mee op te stappen. Ik heb beugelriemen die of niet rekken (nylon er in verwerkt), of voorgerekt (ook stubben), en daar heb ik dit nog nooit gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 16:44

Bekend probleem bij deze beugelriemen. Het pinnetje is tekort, en de riemen rekken uit. Slechtste product van stubben.. Snap dat ze wat chiquer wilde maken, maar het T-stukje bij alle andere merken, die mono-riemen produceren werkt gewoon veel beter.
Ikzelf als stubben-fan van de eerste dag heb van Prestige enkelvoudige beugelriemen aangeschaft.

Miss kan je ergens zo'n ijzer stuk op de kop tikken met een langer pinnetje, ' conway loop' is de benaming voor dat gedeelte.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 17:07

Zou er gewoon terug mee naar de winkel gaan..

Ik heb wel eens een zadel gehad met 10 jaar dezelfde riemen, daar zag je niks aan..

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 17:16

Ik heb zelf al minimaal 6 jaar lang de mono stijgbeugelriemen van Stubben. Tot nu toe heb ik daar nog steeds geen problemen mee. Als ik jouw foto's zo zie zijn jouw beugelriemen ook van zachter leer gemaakt, dan die van mij. Ik vrees dat, dat eerder het probleem vormt, dan het pennetje ipv t-stuk.
Ik heb even een foto gemaakt van mijn beugelriemen. Ze zijn een beetje vies trouwens. :+ Deze zijn al minimaal 6 jaar oud. Ik herken het probleem wel bij wintec webbers welke ook van zachter materiaal zijn gemaakt, dan de andere wintec webbers die ik heb liggen. Die van zachter materiaal rekken ook uit. Logisch, want er komt natuurlijk ook best wel wat druk op.
Enige nadeel van deze beugelriemen vind ik dat ik ze niet kan opsteken en ze dus altijd van mijn zadel af moet halen en er met rijden weer aan moet haken. Anders vrees ik dat er onderweg naar de zadelbok ergens een ruit sneuvelt. :o
Afbeelding

Flinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 19:58

Wat een verschil met jouw beugels rockey_1995! En zo te zien zijn die van mij ook inderdaad van zachter leer gemaakt.

Deze week maar even bellen met de winkel dus!

En anders is een conway loop ook een goed idee, al twijfel ik dan wel of een langer pinnetje dan niet in je schenen prikt? Heb je daar ervaring mee Nielojram?

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 21:19

Het verschil is inderdaad echt groot en als ik het zo zie is het leer van heel andere kwaliteit/soort.
Die van mij zijn vrij stug, bovenkant is ook ruw en glimt ook niet, ook niet als je het invet.
Qua leer vind ik die van jouw veel chiquer ogen, maar ik denk dat het veel te slap is voor de krachten die erop komen. Vrees dat het probleem echt in het materiaal qua leer zit en niet het systeem met het pennetje, anders waren die van mij ook wel uitgerekt geweest. ;)
Ik zou er echt mee teruggaan, want voor die prijs mogen ze echt niet zo snel al 'kapot' gaan.

Als ik trouwens zo even snel rond surf op internet, dan lijkt het inderdaad wel alsof de huidige versie van ander soort materiaal gemaakt is, dan die van mij.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 21:23

Ik heb dezelfde riemen als Rocky 1995, gebruik ze ook al zeker 6 jaar als het niet langer is en nog nooit problemen mee ondervonden. Ook ik haal ze na het rijden altijd van mijn zadel :D De riemen van TS lijken idd van veel zachter leer gemaakt, wellicht dat ze daardoor uitrekken?

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 21:50

suffie schreef:
Ik heb dezelfde riemen als Rocky 1995, gebruik ze ook al zeker 6 jaar als het niet langer is en nog nooit problemen mee ondervonden. Ook ik haal ze na het rijden altijd van mijn zadel :D De riemen van TS lijken idd van veel zachter leer gemaakt, wellicht dat ze daardoor uitrekken?

Idd volgens mij is het echt ander en zachter leer of niet, dan die van ons?

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 21:57

Bekend probleem, ook hier (heb 3 sets, bij alle hetzelfde) maar nog nooit eraf geschoten hoor.

Ik snap niet waarom het gebeurt. Ja het leer is boterzacht, maar er zit een nylon kern in de riemen

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 22:26

In mijn riemen zit geen nylon kern, die zijn van alleen leder. Wellicht zit daar toch het verschil in?

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 22:43

De anatomica beugelriemem hebben volgens mij hetzelfde principe alleen niet zo'n pinnetje maar gewoon echt een haakje. Die kun je ook opsteken. Wellicht is dat een idee als je er met de fabrikant niet uit komt.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 06:59

suffie schreef:
In mijn riemen zit geen nylon kern, die zijn van alleen leder. Wellicht zit daar toch het verschil in?

Weet je het zeker? Ik kwam er nl ook pas achter toen ik gaatjes bij ging prikken.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 07:02

Flinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 10:40

Horseware schreef:
Bekend probleem, ook hier (heb 3 sets, bij alle hetzelfde) maar nog nooit eraf geschoten hoor.

Ik snap niet waarom het gebeurt. Ja het leer is boterzacht, maar er zit een nylon kern in de riemen

Zien je gaten er vergelijkbaar uit met die in de openingpost? En heb je er misschien een foto van?

In dat geval stelt het me wel iets gerust.. dan is het wel niet zo mooi maar hoef ik niet bang te zijn dat ik opeens met maatje extra-lang rijdt..

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:04

Horseware schreef:
suffie schreef:

Weet je het zeker? Ik kwam er nl ook pas achter toen ik gaatjes bij ging prikken.

Ik heb rond dezelfde tijd de beugels gekocht, maar volgens mij zijn die van mij ook echt enkel van leder. Wel heel stug en wat ruwer leder trouwens.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:55

Ik moet helaas op zoek naar nieuwe -O- Iemand kwam vandaag een proefrit maken en toen is mijn beugelriem geknapt. Hoop weer net zulke fijne te vinden :o

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:52

Ik heb de enkele beugelriemen van anatomica, juist gekocht omdat ik bekend ben met de problemen van stubben (en ook ik ben stubben gek)

Mooi leer met nylon kern tegen scheuren en uitrekken.

En met een normale gesp en geen conway of T pin die eruit schieten

sorbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:56

Heb ook al jaren die van anatomica zien er nog als nieuw uit. Totaal niet uitgerekt.

Flinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 15:24

Ik heb vanmiddag met de verkoper gebeld en ze de foto’s gemaild. Ze ging ze bekijken en ook mijn probleem bij Stubben hoofdkantoor neerleggen. Hopelijk komt er iets uit.
Ze vertelde me trouwens dat de nieuwe Stubben Mono - de NT - van kalfsleer is gemaakt i.p.v. het wat stuggere runderleer. Zit dus wel degelijk verschil in de riemen wat jullie ook al zeiden.

En op stal maar eens even goed checken of het inderdaad alleen het leer is dat is uitgerekt maar het pinnetje nog steeds ergens stevig in vast zit.

Wat zonde van je beugels zeg suffie! Ga je wel weer voor Stubben?

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:28

suffie schreef:
Ik moet helaas op zoek naar nieuwe -O- Iemand kwam vandaag een proefrit maken en toen is mijn beugelriem geknapt. Hoop weer net zulke fijne te vinden :o

Wat balen zeg!

Flinty schreef:
Ik heb vanmiddag met de verkoper gebeld en ze de foto’s gemaild. Ze ging ze bekijken en ook mijn probleem bij Stubben hoofdkantoor neerleggen. Hopelijk komt er iets uit.
Ze vertelde me trouwens dat de nieuwe Stubben Mono - de NT - van kalfsleer is gemaakt i.p.v. het wat stuggere runderleer. Zit dus wel degelijk verschil in de riemen wat jullie ook al zeiden.

En op stal maar eens even goed checken of het inderdaad alleen het leer is dat is uitgerekt maar het pinnetje nog steeds ergens stevig in vast zit.

Wat zonde van je beugels zeg suffie! Ga je wel weer voor Stubben?

Ze zijn dus toch van andere materiaal gemaakt, dan de oudere versie. Hopelijk kan het opgelost worden.

Lucilofty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:28

sorbetje schreef:
Heb ook al jaren die van anatomica zien er nog als nieuw uit. Totaal niet uitgerekt.

Zelfde ervaring. Perfecte kwaliteit en de kosten vallen ook enorm mee, zeker gezien de lange levensduur