HAS project zadels manege paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HAS
Berichten: 5
Geregistreerd: 23-05-18

HAS project zadels manege paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 11:47

Hallo iedereen,

Wij zijn studenten van de HAS hogeschool in Den Bosch en doen de opleiding dier-veehouderij. We moeten een project doen over de problematiek in de paardenwereld. Hiervoor hebben wij het onderwerp zadels op manege paarden gekozen. Wij zouden het erg op prijs stellen als de enquete die we hebben ingevuld wordt zodat we ook feedback van jullie hebben!
Hiermee gaan we langs maneges om te bekijken waar we punten kunnen verbeteren op dit gebied.

De link op mijn facebook: https://www.facebook.com/sanne.kerreman ... ww&fref=nf

We hopen dat we 3 minuten van jullie tijd kunnen hebben om deze enquete in te vullen.

Dankjewel alvast.

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: HAS project zadels manege paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:50

Je link doet het niet, wss staat je Facebook niet op openbaar?

Femke_Nikita
Berichten: 942
Geregistreerd: 14-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:51

Ingevuld! Ik raad je wel aan een direct linkje te plaatsen van de enquete ipv via je facebook. Dit gezien de luiheid van de mensen die nu 2keer moeten klikken en je eigen privacy

Klis

Berichten: 2414
Geregistreerd: 13-09-08
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:52

Bij mij doet je link het wel.

Ik vind bij meerdere vragen je antwoordopties niet optimaal. Bijvoorbeeld bij vraag 8: ik zou daar 'ja' willen antwoorden, maar 'ja, want anders had hij dit toch niet kunnen opbouwen' is niet mijn antwoord. Dus ik ben het eens met het eerste deel van het antwoord maar niet met het tweede deel.

HAS
Berichten: 5
Geregistreerd: 23-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 11:53

Dat gaat helaas niet, dan moet ik ervoor betalen haha! Maar toch bedankt.

HAS
Berichten: 5
Geregistreerd: 23-05-18

Re: HAS project zadels manege paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 11:54

@klis Dankjewel voor de feedback.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:55

Klis schreef:
Bij mij doet je link het wel.

Ik vind bij meerdere vragen je antwoordopties niet optimaal. Bijvoorbeeld bij vraag 8: ik zou daar 'ja' willen antwoorden, maar 'ja, want anders had hij dit toch niet kunnen opbouwen' is niet mijn antwoord. Dus ik ben het eens met het eerste deel van het antwoord maar niet met het tweede deel.
Ik ben het eens met bovenstaande opmerking. Ik had bij meerdere vragen dat ik het wél eens was met een v/d onderdelen (ja/nee/misschien), maar niet met het volgende van de zin.

Daarnaast hangt mijn bezoek niet alleen af van een zadel; dus ja ik zou de manege beter vinden. Máár er is eerst nog héél veel te verbeteren m.b.t. primaire levensbehoeftes (voldoende sociaal contact, vrije beweging en voldoende ruwvoer) voordat ik er dan wel zou komen :-)

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:56

Ik heb hem ingevuld!

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:56

Op een manege waarbij het tuig duidelijk niet klopt rijd ik gewoon niet, dat is echt een basis voorwaarde voor mij. Heb niet het idee dat ik dat kon aangeven in de vragenlijst.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:57

Ik heb hem ingevuld, misschien is een directe link inderdaad handig! Wel mijn complimenten over de enquête. Vaak zijn dit soort vragen langdradig en veel mensen haken dan af (waaronder ik). Dit was lekker kort en krachtig.

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:57

Vraag 8 klopt niet. Te ongenuanceerde keuzes.

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Re: HAS project zadels manege paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:59

Vraag 10 klopt niet. Bij de manege waar mijn paard gestald staat, wordt erg veel aan tuig onderhoud en zadels passend maken/krijgen/houden gedaan. Daar vind ik al dit soort achterstallig onderhoud niet.
Dus wat moet ik dan invullen?

HAS
Berichten: 5
Geregistreerd: 23-05-18

Re: HAS project zadels manege paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 12:02

@rien10 Deze vraag staat open en is niet van toepassing als de zadels inderdaad goed onderhouden worden.

HAS
Berichten: 5
Geregistreerd: 23-05-18

Re: HAS project zadels manege paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 12:06

Als toevoeging voor de rest.

De enquete is inderdaad alleen in te vullen op basis van maneges die hier niet of weinig aan doen.
Er zijn uiteraard ook maneges die dit keurig doen en die willen wij zeker als voorbeeld nemen!
Verder zijn er ook veel andere omstandigheden die kunnen worden verbeterd, maar wij hebben doelgericht gekozen in plaats van van alles wat te doen.
Voor ons is dit ook de eerste keer dat wij een enquete maken dus de fouten zullen er inderdaad nog inzitten, heel fijn dat jullie hier feedback op geven zodat wij hier de volgende keer rekening mee kunnen houden!

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Re: HAS project zadels manege paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:09

Fouten maken geeft niks. Hij die geen fouten maakt, maakt niks. :D
Misshien handig om in vraag 1 in te bouwen "Doet de manege waar u rijd veel aan onderhoud, zadels passen etc?" Ja, stop de enquete. Nee, ga door.

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:11

HAS schreef:
@rien10 Deze vraag staat open en is niet van toepassing als de zadels inderdaad goed onderhouden worden.

Top!

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: HAS project zadels manege paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 14:05

Ingevuld! Lastig vind ik wel de laatste vraag, omdat daar geen hoedanigheid kon worden ingevuld. Ja er zit wel eens een scheurtje in het leer, maar een scheurtje in een goed passend zadel in een zweetblad vind ik wat anders dan hele scheuren die in de kussens lopen of die duidelijk komen door verwaarlozing van het zadel.
En zoals al gezegd is, na "ja, matig, nee" vind ik niet alle antwoorden kloppend met wat ik vind.

michelleH90

Berichten: 32
Geregistreerd: 10-05-18

Re: HAS project zadels manege paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 20:18

Done!
Ik heb 3 weken geleden nog bij een manege gereden en kon 2 dagen niet zitten zonder pijn, omdat het gedeelte van mijn bibs naar mijn been heel erg pijnlijk was en rood door het zadel.. Heb dat eerder ook al ooit gehad bij een andere manege.
Ook valt mij de hoeveelheid gelpads op die worden gebruikt..

mag
Berichten: 1603
Geregistreerd: 09-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 20:24

HAS schreef:
Als toevoeging voor de rest.

De enquete is inderdaad alleen in te vullen op basis van maneges die hier niet of weinig aan doen.
Er zijn uiteraard ook maneges die dit keurig doen en die willen wij zeker als voorbeeld nemen!
Verder zijn er ook veel andere omstandigheden die kunnen worden verbeterd, maar wij hebben doelgericht gekozen in plaats van van alles wat te doen.
Voor ons is dit ook de eerste keer dat wij een enquete maken dus de fouten zullen er inderdaad nog inzitten, heel fijn dat jullie hier feedback op geven zodat wij hier de volgende keer rekening mee kunnen houden!



Maar dan zou je bijv. bij vraag 8 ook als antwoord kunnen zetten. Dat de manegehouder wel weet dat de zadels slecht zijn, maar er geen geld aan uit wil/kan geven.

michelleH90

Berichten: 32
Geregistreerd: 10-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 20:27

mag schreef:
HAS schreef:
Als toevoeging voor de rest.

De enquete is inderdaad alleen in te vullen op basis van maneges die hier niet of weinig aan doen.
Er zijn uiteraard ook maneges die dit keurig doen en die willen wij zeker als voorbeeld nemen!
Verder zijn er ook veel andere omstandigheden die kunnen worden verbeterd, maar wij hebben doelgericht gekozen in plaats van van alles wat te doen.
Voor ons is dit ook de eerste keer dat wij een enquete maken dus de fouten zullen er inderdaad nog inzitten, heel fijn dat jullie hier feedback op geven zodat wij hier de volgende keer rekening mee kunnen houden!



Maar dan zou je bijv. bij vraag 8 ook als antwoord kunnen zetten. Dat de manegehouder wel weet dat de zadels slecht zijn, maar er geen geld aan uit wil/kan geven.


Ja dat miste ik idd ook nog. Denk dat dat het grootste probleem is bij de meeste manege's helaas.

Saul

Berichten: 9654
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: HAS project zadels manege paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 20:38

Heb je een directe link? Ik heb geen Facebook.

Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 21:02


germie

Berichten: 25949
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 08:16

Ik mis vooral dat de zadels soms prima lijken te liggen voor het paard, maar de ruiter er een stoelzit in krijgt. Dan past het zadel misschien ook niet goed, maar het is storender voor de betalende ruiter dan voor het paard zeg maar. En vergeet niet dat een goed zadel voor paard en elke ruiter nooit kan. Je kunt goed voor het paard een zadel op maat maken, maar er zijn ruiters die er niet op kunnen zitten. Vraag 10 is dus niet compleet.
Verder heb ik nogal eens meegemaakt dat de stiksels van de beugelriemen niet goed meer waren. Ik trek ze dan altijd in het geheel los, ben ooit hierdoor van een paard gevallen en u zal daar geen stiksel los zitten bij mij.
Een ander storend punt is dat veel manegepaarden met een martingaal gereden worden. Ik vind dat de ervaren ruiter deze niet nodig heeft. Mocht ik ooit weer een paard onder de kont krijgen met martingaal, dan gaat deze er absoluut af, het belemmert het gevoel naar de mond te veel. Zelfs bij een goed afgestelde martingaal. Het rijdt niet fijn. Hoort niet bij een passend zadel, wel bij niet passend tuig. Bij een fijn manegepaard met goed tuig is de martingaal de afknapper.