Barebackpad nodig?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MoppieFilou

Barebackpad nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 18:22

Ik rij regelmatig zonder zadel en vroeg me daarom af of een barebackpad handig/nodig zou zijn.

Na het rijden stap ik vaak uit zonder zadel. Dit is dan zo'n 10 minuutjes stappen.
Als ik op een zondag bijvoorbeeld niet veel zin heb in serieus trainen of mijn paard een dagje rust wil geven kruip ik er ook regelmatig zonder zadel op, meestal 30-45 minuten. Af en toe hoort daar dan ook eens drafje en evt een galopje bij. Paard is 4 jaar dus ik ben er zuinig op. Zouden jullie aanraden een bbp aan te schaffen?
Heb evt de mogelijkheid eentje tweedehands te kopen, een FRA Dardo. Is dit een goede?

Alvast bedankt voor de reacties :) .

Cilla_Bo

Re: Barebackpad nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:26

Raad je het zeker aan, beter voor de rug :D zeker namate je het vaker en langer doet.
Ik heb de barebackpad ride on. Fijne pad!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:28

De FRA Dardo is vergelijkbaar met de Barefoot RideOnPad. Prima pads. Ik heb zelf de RoP en daar liep mijn paard beter onder dan onder welk zadel dan ook.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 18:29

Bedankt voor de reacties! Dan is het blijkbaar toch handig om er eentje aan te schaffen :) .

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:36

Echt zonder helemaal iets doe ik eigenlijk zelden, eens voor een kwartiertje ofzo en niet echt rijden, meer gewoon een rondje los uitstappen nadat we bvb grondoefeningen gedaan hebben en paard dus niet opgezadeld is.

Hier de BF Physio Ride On pad met stevige inlages. Als ik rijd (ik rijd enkel recreatief, buitenritten) is het ofwel met zadel ofwel met mijn bbp.

De FRA Dardo is idd vergelijkbaar en denk ik wel een goede pad ook.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 18:38

Ilsey schreef:
Echt zonder helemaal iets doe ik eigenlijk zelden, eens voor een kwartiertje ofzo en niet echt rijden, meer gewoon een rondje los uitstappen nadat we bvb grondoefeningen gedaan hebben en paard dus niet opgezadeld is.

Hier de BF Physio Ride On pad met stevige inlages. Als ik rijd (ik rijd enkel recreatief, buitenritten) is het ofwel met zadel ofwel met mijn bbp.

Oké :) . Bij mij is het ook vooral 10-15 minuutjes uitstappen, maar dan meestal wel 1-2 keer per week. Raad je dan een bbp aan in mijn geval?

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:46

MoppieFilou schreef:
Ilsey schreef:

Oké :) . Bij mij is het ook vooral 10-15 minuutjes uitstappen, maar dan meestal wel 1-2 keer per week. Raad je dan een bbp aan in mijn geval?

Voor uitstappen zo niet, eerder voor die luie zondagen zoals je beschrijft als je langer gaat rijden en zo'n half uurtje - 3 kwartier zonder zadel rijdt in verschillende gangen. Sowieso is het ook een goede oefening voor je zit om ter afwisseling van rijden met zadel af en toe eens te rijden met een bbp dus ik vind het wel sowieso een nuttige aankoop.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 18:48

Ilsey schreef:
MoppieFilou schreef:

Voor uitstappen zo niet, eerder voor die luie zondagen zoals je beschrijft als je langer gaat rijden en zo'n half uurtje - 3 kwartier zonder zadel rijdt in verschillende gangen. Sowieso is het ook een goede oefening voor je zit om ter afwisseling van rijden met zadel af en toe eens te rijden met een bbp dus ik vind het wel sowieso een nuttige aankoop.

Oké, bedankt!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 20:13

Nog meer mensen die hun mening willen geven? :)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 22:00

Nog even een vraagje. Aangezien hij tweedehands zou zijn, vraag ik me af of je zoiets kan wassen. Kan het gewoon in de wasmachine of beter met de hand?

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:35

Ik heb de FRA Dardo aangeschaft een tijdje geleden. Mijn pony loopt er erg fijn onder en ook de zweetafdrukken vind ik erg fijn om te zien. De onderkant is van neopreem dacht ik en is erg makkelijk schoon te maken met de hand.

Ik merk dat de FRA Dardo mij voornamelijk grip geeft. Verder biedt het mij geen steun en corrigeert het mij ook niet. Ik gebruik het dan ook voornamelijk om te werken aan mijn onafhankelijke zit.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 07:24

Dat is fijn om te horen! Bedankt voor je reactie :) .