Het is allemaal een beetje uit nood geboren, omdat de levering van mijn nieuwe zadel nogal op zich laat wachten en ik daardoor geen zadel meer had om mee te rijden. Daarop bood mijn vriendin haar barebackpad te leen aan, waar ik dus erg blij mee ben

En nu zit ik er dus aan te denken om er zelf ook een aan te schaffen, maar jeetje... wat een keuze!
De barebackpad van mijn vriendin is een best friend barebackpad, zoiets http://www.paardeerlijk.nl/media/catalo ... ruin_2.jpg
Ik zit er lekker op, mijn paard loopt er goed onder. En geloof het of niet, op de zweetafdruk kun je goed zien dat de ruggegraat vrij blijft.
Maar... omdat mijn paard een ruggegraat heeft die er wat op ligt, is het misschien wel een goed idee om een barebackpad te kopen die iets dikker is.
En dan begint het, want wat koop je dan? De prijzen lopen uiteen van 60 tot meer dan 500 euro.... en wat is dan goed?
Ik kan me voorstellen dat een singel er rondomheen, zoals de best friend heeft, minder comfortabel is voor het paard. Maar de andere singelbevestigingen zien er soms nogal fragiel uit, net alsof het kan uitscheuren als je aansingelt...
Zoals misschien wel duidelijk is, ik ben de weg kwijt.
Wat ik zoek is een barebackpad die comfortabel is voor mijn paard, maar mij ook zo min mogelijk in een houding drukt. Dus geen kniewrongen e.d.
Wie heeft tips? En wat is de reden om voor een bepaalde barebackpad te kiezen?