Ik ben op zoek naar een nieuw (2e hands) zadel voor mijn 173 grote friese hengst met veel/grote beweging. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.... er zijn zoveel merken en types.
Het belangrijkste is natuurlijk dat het zadel goed past op mijn paard. Hij heeft lengte genoeg dus elk 18" zadel (wat ik eigenlijk nodig heb) past qua lengte. Qua breedte heeft hij een medium/wijd tot wijd.
Ik heb een Fryso Profi/Legato fit 4 erop gehad, een MSFC professional MW, een Euroriding Diamant fit 5 een Torowgood MW (rode boom). Dit paste allemaal op mijn paard.
De Fryso Profi/Legato lijkt tot nu toe nog het beste voor mij, maar geeft mij niet het "wauw dit is het" gevoel, de MSFC was niet diep genoeg qua zit, de torowgood al helemaal niet. De Euroriding Diamant mag meer wrong en een diepere zit hebben. De Prestige Roma was niet diep genoeg qua zit en paste niet op mijn paard. Ik heb zelf op een Albion Revelation gezeten (op de bok en niet op mijn paard) en zat lekker maar kan ik 2e hands niet in de juiste maat vinden om op het paard te proberen en hetzelfde met een Anatomica Cygnus.
Maar waarschijnlijk zie ik veel merken of types over het hoofd. Dus aan jullie de vraag welk merk/type heeft nou ECHT een diepe zit en echt veel bovenbeenwrong?
Laatst bijgewerkt door Apple op 10-05-19 16:34, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Tekst verwijderd op verzoek