Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bowo schreef:Als je een paard een rug heeft die past bij de wintec, is het een prima zadel. Maar net als ieder ander zadel is de Wintec niet geschikt voor elk paard.
En er van uitgaande dat er nette vulling in zit en geen harde of bobbelige vulling
Ook moet je er bij de verwisselbare kopijzers aan denken, dat je alleen de voorkant smaller/breder maakt en de achterkant niet of in ieder geval veel minder
deborah_D schreef:Bowo schreef:Als je een paard een rug heeft die past bij de wintec, is het een prima zadel. Maar net als ieder ander zadel is de Wintec niet geschikt voor elk paard.
En er van uitgaande dat er nette vulling in zit en geen harde of bobbelige vulling
Ook moet je er bij de verwisselbare kopijzers aan denken, dat je alleen de voorkant smaller/breder maakt en de achterkant niet of in ieder geval veel minder
Natuurlijk ga ik het eerst laten passen om te kijken of het kan natuurlijk. Maar als zo'n zadel mooi past op de rug van het paard zou d drukverdeling toch ook juist moeten zitten?
Lante schreef:Door de cair is de drukverdeling juist erg goed van Wintec. En met de verstelbare boom in combinatie met het panel systeem waarbij je aan de binnenkant de vorm aan kan passen heb echt veel mogelijkheden om het passend te maken.
Wintec is gewoon een kunstof Bates zadel; wat echt een topmerk is. De prijs-kwaliteit vind ik heel erg goed.
Isabelle werth rijdt ook met Wintec en Bates, toch niet de minste.
@Bowo; Wintec heeft dus geen wolvulling in principe.
Bowo schreef:De oudere zadels zijn wel met wol gevuld. Ik weet niet of ze nog gen nieuwe zadels met wol maken of niet.
Zoek je een nieuwe of oudere wintec?
Edit: ik heb het even opgezocht op de site van wintec en er zijn ook nog steeds wolgevulde zadels te krijgen
deborah_D schreef:Bowo schreef:De oudere zadels zijn wel met wol gevuld. Ik weet niet of ze nog gen nieuwe zadels met wol maken of niet.
Zoek je een nieuwe of oudere wintec?
Edit: ik heb het even opgezocht op de site van wintec en er zijn ook nog steeds wolgevulde zadels te krijgen
Ik ga een nieuwe wintec laten passen, de wintec 500 jump. Deze is met Cair
MaritB schreef:Maris schreef:Heeft je paard een rechte rug ? Dan past een wintec misschien wel. Alleen de wintec werth was vroeger met een meer gebogen boom, de rest heeft allemaal een rechte boom bij mijn weten.
Mijn paard heeft niet een heel rechte rug en wel een wintec die goed past