Erreplus springzadel voor paard met brede schouders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LiHo

Erreplus springzadel voor paard met brede schouders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-18 22:08

Weten jullie of een erreplus springzadel geschikt zou zijn voor een paard met brede schouders, hoge schoft en vrij ver vooraan liggende singelgroeve.

Ikonic past niet, stubben zaria is al beter maar nog niet optimaal.

Probleem is dat de zadels vast komen te liggen achter de schouders. Je kunt niet meer met je hand onder het zadel door aan de schouder.

IrishDraught

Re: Erreplus springzadel voor paard met brede schouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 08:22

Ik heb een soortgelijk paard en daar ligt nu een prestige op. Inderdaad ook veel merken te krap op de schouder

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:32

Ik heb zelf een erreplus maar durf niet te zeggen of het zal passen. Wat ik wel weet is dat ze verschillende types hebben en ook heel veel soorten kussens dus zeker de moeite waard om eens met een dealer te kijken denk ik :j

Prestige zal ook lang niet alle modellen van passen. Die van mij heeft redelijke schoft maar vooral veel schouder en die ik geprobeerd had schoven allemaal naar achteren . Dus ook verschillende types proberen evt.

Mijn zadelmaker heeft zowel erreplus als prestige. Je mag altijd PB sturen voor zijn gegevens :)

LiHo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-18 13:28

Capriootje schreef:
Ik heb zelf een erreplus maar durf niet te zeggen of het zal passen. Wat ik wel weet is dat ze verschillende types hebben en ook heel veel soorten kussens dus zeker de moeite waard om eens met een dealer te kijken denk ik :j

Prestige zal ook lang niet alle modellen van passen. Die van mij heeft redelijke schoft maar vooral veel schouder en die ik geprobeerd had schoven allemaal naar achteren . Dus ook verschillende types proberen evt.

Mijn zadelmaker heeft zowel erreplus als prestige. Je mag altijd PB sturen voor zijn gegevens :)

Welk type van erreplus gebruik jij? Ik dacht richting de ca de passen. Die kussen zijn in volume iets groter dan de jpro enzo. Ik laat jos van ruitersport hermans passen binnen 2 weken normaal

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 14:20

Heb je de Prestige Passion al geprobeerd?
Die heb ik voor paard met Ierse achtergrond (ook breed) en paste duidelijk het beste bij de schouders ten opzichte van wat andere merken. Die lag om de schouder ipv op de schouder.
Paard heeft wel niet zo'n hoge schoft, maar wellicht dat er ook een model is met teruggesneden kamer o.d. (?) indien nodig :)

LiHo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-18 14:23

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 14:49

Afbeelding

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 19:18

Afbeelding
Mijn Ierse beer heeft een prestige roma jump

LiHo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-18 19:18

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Deze moesten het zijn

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 19:41

Ik heb er ook 1 met behoorlijk schouder. Daar ligt een Erreplus Jpro met SL panel op en daar is mijn paard érg blij van geworden.
Maar de mijne is verder juist weer een ander type dan de jouwe (klassieke Darco), dus of het ook voor jou goed zou werken blijft de vraag. Zou die pas afspraak afwachten en dan kijken waarmee ze komen. Er is zoveel mogelijk qua boom en zweetbladen etc, dat het vanaf de computer lastig zeggen is

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 19:53

LiHo schreef:
Capriootje schreef:

Welk type van erreplus gebruik jij? Ik dacht richting de ca de passen. Die kussen zijn in volume iets groter dan de jpro enzo. Ik laat jos van ruitersport hermans passen binnen 2 weken normaal

Net als Noukie een JPRO met Sl panel kussen! :j

LiHo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-18 20:12

Capriootje schreef:

Welk type van erreplus gebruik jij? Ik dacht richting de ca de passen. Die kussen zijn in volume iets groter dan de jpro enzo. Ik laat jos van ruitersport hermans passen binnen 2 weken normaal[/quote]

Net als Noukie een JPRO met Sl panel kussen! :j[/quote]

En is uw paardje qua bouw vergelijkbaar met de merrie die ik rijd?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 20:41

Die van mij heeft een rechtere rug maar wel qua schouders vergelijkbaar denk ik. Maar er is zoveel mogelijk en je paard wordt volledig opgemeten ook dus dan komen ze er vast wel uit!

LiHo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-18 22:37

Capriootje schreef:
Die van mij heeft een rechtere rug maar wel qua schouders vergelijkbaar denk ik. Maar er is zoveel mogelijk en je paard wordt volledig opgemeten ook dus dan komen ze er vast wel uit!

Ik hoop het echt. Dat drukken netvachter die schouderbladen is echt een probleem

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 22:46

Mijn paard heeft ook flinke schouders en een Adam Ellis past erg goed. Seabis ook, maar net iets minder. Mijn paard heeft alleen wel een rechtere rug.
Ik zou vooral open blijven en je niet vast pinnen op een bepaald merk. Kijk waar je zadelmaker mee komt, je paard fijn onder loopt en jij lekker in zit. Pas als je dat kloppend hebt bij wijze van pas naar het merk kijken

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 22:54

LiHo schreef:
Capriootje schreef:

Ik hoop het echt. Dat drukken netvachter die schouderbladen is echt een probleem

Een SL panel kan denk ik het verschil maken maar inderdaad overleg met je zadelmaker en probeer het uit, dan voel je het verschil echt wel!

LiHo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-18 23:49

Een SL panel kan denk ik het verschil maken maar inderdaad overleg met je zadelmaker en probeer het uit, dan voel je het verschil echt wel![/quote]
Ik heb geen blindelings vertrouwen meer in zadelmakers omdat ik al slechte ervaringen heb gehad. Vandaar mijn vraag. Dan weet ik in welke richting ik moet zoeken

LiHo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-18 13:31

Noukie schreef:
Ik heb er ook 1 met behoorlijk schouder. Daar ligt een Erreplus Jpro met SL panel op en daar is mijn paard érg blij van geworden.
Maar de mijne is verder juist weer een ander type dan de jouwe (klassieke Darco), dus of het ook voor jou goed zou werken blijft de vraag. Zou die pas afspraak afwachten en dan kijken waarmee ze komen. Er is zoveel mogelijk qua boom en zweetbladen etc, dat het vanaf de computer lastig zeggen is

Ik heb vandaag op de jpro gezeten, is niks voor mij. Ik moet steeds compenseren tov het naar voren gebouwd zitvlak. Die wordt het al niet
De ca met gewoon paneel drukte achter de schouder maar die zat mij beter. Ik ga eens zoeken achter de ca met sl paneel

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:06

Ik heb een CA leenzadel met panel gehad dus ergens in Nederland is die bij een dealer om te proberen.. ik heb nu 1 zonder panel en krijg donderdag m’n eigen JPRO terug :D

LiHo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-18 14:57

Capriootje schreef:
Ik heb een CA leenzadel met panel gehad dus ergens in Nederland is die bij een dealer om te proberen.. ik heb nu 1 zonder panel en krijg donderdag m’n eigen JPRO terug :D

En hoe ervaar jij het verschil van de j pro en de ca?

LiHo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-18 14:58

LiHo schreef:
Capriootje schreef:

En hoe ervaar jij het verschil van de j pro en de ca?

En hoe ervaar je het verschil tussen sl en standaard paneel?

LiHo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-18 12:05

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Paard gaf enorm verzet bij het rijden vandaag. Ik heb de stubben er terug opgelegd en ze liep goed... de zoektocht gaat verder