Ik : ruiter met korte benen, 168 lang maar erg korte benen. Ook heb ik een beenlengteverschil van 2.5 cm en wat lichamelijke klachten waardoor ik de nodige steun van mijn zadel nodig heb. Momenteel merk ik aan mijn zadel (kentaur medea II) dat ik mijn been niet ver genoeg naar voren kan laten afhangen. Waarschijnlijk doordat mijn knieën halverwege de wrong zitten ipv 20 cm lager

Ik rijd nu op m1 niveau met mijn paard, rij vrij fanatiek en ook veel op wedstrijd.
Paard: merrie van 16 jaar, 160 hoog maar een goede lengte in de rug.
Kwpn, ieler type maar draagt nu naar tevredenheid een boommaat 3 van kentaur. Ze heeft een hoge schoft.
Nu ben ik op zoek naar een zadel die ons wat meer past. Met name mij beter past. Het probleem is dus dat ik eigenlijk mijn knie niet kwijt kan. Ik kan hem niet aansluiten/aantrekken, en kan mijn been niet mooi laten afhangen maar krijg de druk midden op mijn knieschijf.
Nu leek het mij een fijn idee om enkel een bovenbeenwrong te hebben, zoals de anatomica cygnus short roll. Maar is deze praktisch voor korte benen?
Verder kom ik maar weinig soorten zadels tegen die mij prettig lijken.
Ik ga binnenkort de zadelmaker laten komen met een aantal zadels, maar zou graag een (mini) lijstje aan zadels die mij praktisch lijken om te gaan passen.
Dusssss shoot! Welk zadel zoek ik?