afmetingen pony hoofdstel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Evkuhh

afmetingen pony hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-18 16:47

Heey, ik wil voor mijn paard een nieuw hoofdstel kopen. Het is een paard met een heel smal klein hoofd dus ik wil graag een pony hoofdstel proberen. Nu is mijn vraag of iemand zijn pony hoofdstel kan opmeten dus dan bedoel ik de afstand van bitring tot bitring, neusriem etc
Hoop dat iemand mij kan helpen!! :)

Onali

Re: afmetingen pony hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 16:50

Je kan het beste een goed passend halster of hoofdstel van je eigen paard meenemen naar de winkel, want elk merk is anders kwa maatvoering.

Evkuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-18 17:02

Onali schreef:
Je kan het beste een goed passend halster of hoofdstel van je eigen paard meenemen naar de winkel, want elk merk is anders kwa maatvoering.

Ik heb hem op marktplaats gezien het hoofdstel dat ik wil hihi

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 19:20

Dit topic past beter op een ander forumdeel, ik verplaats het even.

MZ -> HAR.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 19:25

Een paard met een smal hoofd gaat hoogstwaarschijnlijk geen pony hoofdstel passen. We hebben hier wel zat kleine paarden rondlopen die een cob passen (oke, de neusriem moeten wel is gaatjes bij in) maar een pony maat word wel echt klein.
Pony hoofdstellen zijn voor kleine pony's A/B/C maat. Een D met een klein hoofdje wil ook nog wel is net. Maar vanaf daar gaan ze echt naar cob en full toe.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 19:37

De harrys horse basic valt heeeeel groot. Paard (tinker 1.51m) met flink hoofd past maat pony. En n andere type (rambo bijv.) Krijg ik dr neus net in cob kwa omtrek. Elk hoofdstel valt anders.

Je kunt vragen of de gene van de adv wil meten en dan zelf na meten op de paard. Daar heb je het meeste aan.