Heb je misschien een foto kan het zo snel niet vinden
SayaJones
Geplaatst: 03-05-18 15:32
In dit topic; [HAR] Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen kun je ook even rondneuzen. Er zitten veel gebruikers die al verschillende bitloze hoofdstellen hebben geprobeerd. Wellicht kun je daar ervaringen lezen of om hulp vragen
Succes met je zoektocht!
puppy1128
Geplaatst: 03-05-18 15:37
Heb je geen mensen om je heen die verschillende soorten en maten heeft en jij mag lenen om te testen? Die van mij heb ik tot nu toe kaakgekruist en sidepull geprobeerd (geen rijden, maar vanaf de grond sturen), sidepull vond hij duidelijk een stuk beter. Bij kaakgekruist was zijn reacties eerder het omgekeerde van wat ik vroeg. Pony die ik verzorgde vond de kaakgekruist wel prima, snapte het een stuk beter.
De sidepull heb ik alleen neus gedeelte van, die maak ik vast aan een 'gewoon' hoofdstel. Vind het ideaal. Bovendien heeft mijn sidepull nog een ring op de neus en ring onder de neus. Multifunctioneel dus.
Verder kwa bitloos (nog) niks anders geprobeerd.
_Dracarys
Geplaatst: 03-05-18 16:46
Hackamore met lange scharen van Biothane (Door Dabo's design gemaakt). Heb ik 4 ringen voor om het neusstuk om te bouwen naar een sidepull Hackamore
Als sidepull
Fra Aram Hackamore hoofdstel met music scharen.
Laatst bijgewerkt door _Dracarys op 03-05-18 16:51, in het totaal 3 keer bewerkt
wech
Geplaatst: 03-05-18 16:48
Ik heb de Barefoot contour physio, vind hem heel fijn!
Edit: Dit is het hoofdstel op mijn paard
Laatst bijgewerkt door wech op 03-05-18 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Azmay
Geplaatst: 03-05-18 17:04
Ik heb mijn 2 paarden ingereden zonder bit, met een sidepull heb ik prima controle en heb gewoonweg nog geen behoefte gehad om met bit te rijden.
Rijd met beide gewoon door het dorp heen, voelt gewoon alsof ik op een paard met bit rijd
Je kan ook voor een combi hoofdstel gaan, bv een kaakgekruisd gecombineerd met een sidepull. Zoals deze, deze kan je makkelijk ombouwen en dan kan je uitproberen wat het fijnste werkt. http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Hoofd ... ringa.html
(mocht je interesse hebben, ik heb deze nog liggen in het zwart in maat cob, kan ook als kleine full)