Ik ben opzoek naar een westernzadel voor een Quarter horse ruin van 1.55. Hij is bijna 5 jaar oud en ik ben nu rustig bezig met het zadelmak maken, alleen is dat zonder zadel vrij lastig

Voor mijn andere paard is Euro horse langs geweest, super fijn, maar uiteindelijk wel een redelijk prijzig tweedehands zadel gekocht, bijna 2000 euro. Op zich niet erg, want het moet passen, maar mijn andere paard was op dat moment al uitgegroeid en had ook al gewoon zijn bespiering. Hij doet nu dus ook al een aantal jaar met dit zadel (met controles uiteraard). Ik verwacht dat dit 'nieuwe' paard nog wel heel wat zal gaan veranderen, maar hoe snel gaat zoiets nu? Wat is de ervaring met hoe snel je weer een nieuw zadel nodig hebt? (en ja, ik snap best dat dit per paard heel veel verschilt, maar graag ervaringen) Hoe doen anderen dit met hun jonge paard?
Het mooiste zou zijn als ik nu gewoon een zadel kan kopen voor rond de 1000 euro, maar ik ben bang dat ik straks weer met iets van 2000 euro thuis kom omdat de zadels met een iets leuker prijskaartje dan weer niet passen ofzo

Dus, ik hoor graag ervaringen van anderen en tips zijn welkom