Gebruik van prolite pad zonder inlages

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yessa

Gebruik van prolite pad zonder inlages

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-18 11:29

Hey iedereen, zoals altijd heb ik eerst het internet (dus ook bokt :) ) al afgezocht naar een antwoord op mijn vraag maar vind het niet.

Ik overweeg om een prolitepad met 4 of 6 inlages aan te schaffen en vroeg me af of dit ook te gebruiken is zonder de inlages. Ik meen mij ooit ergens gelezen te hebben dat deze pads ook zonder de inlages een positief effect hebben op de drukverdeling van het zadel, maar vind dat nu dus nergens meer terug.

Ik weet dat er prolite pads bestaan waar je geen inlages in kan steken, maar zou voor 1 gaan waar er wel in kunnen voor moet ik het ooit nodig hebben. (Aangezien het een redelijk kostenplaatje zou zijn om én een 'gewone' pad te kopen én 1 met 4/6 inlages). Van daar dus mijn vraag of die laatste ook zorgt voor een goede drukverdeling zonder de inlagen er in :)

Ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden :D

marije1109

Re: Gebruik van prolite pad zonder inlages

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 11:44

Ik heb zelf een kleine (2 inlages) en een grote (6 inlages). Werkt super maar ik heb inmiddels mijn zadel op maat laten maken dus ligt in de kast.
Mocht je interesse hebben stuur maar pb.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 11:48

Jazeker!
Ik gebruik m op aanraden van mn zadelmaker nu even zo.
Paard was door wormen wat terug gevallen dus heb de pad nu even zonder extra inlages en als extra demping onder mn spring zadel

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 11:52

Hier een met 6 inlages, maar hij kan zeker zonder. Het is geen leeg lapje stof.

Sterker nog, volgensmij heb ik er ook geen inlages inzitten op het moment. Paard vind het duidelijk wel fijn dat die er tussen zit :) Het zadel is er naar gemaakt dat die er tussen kan, dat is wel iets om aan te denken. Een zadel wat helemaal prima past zonder pad, moet je geen pad tussen proppen, dat word dan krap.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 12:10

Ik heb ook een pad met 6 inlages. Bij mijn vorige paard heb ik op aanraden van de zadelmaker de pad ook zonder inlages gebruikt :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 12:10

Dat heb ik een jaar of 4 gedaan. Paard bleef maar aangeven dat er iets niet lekker zat onder d'r zadel. Met ongevulde prolite was dat probleem over.

Vorig jaar besloot ze dat ze ook dat niet meer wilde. Dus nu heeft ze een woldek.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 20:26

Ik overweeg ook om een prolite pad aan te schaffen op aanraden van mijn zadelmaker. Maar weten jullie misschien waar je los de inlages kunt kopen??

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 20:42

Als je een pad aanschaft, zitten de inlages er bij, het wordt compleet geleverd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 20:48

Ja dat kan prima.
Ik zou standaard voor de thin tri-pad (6 inlages) gaan.
De standaard (4 inlages) vind ik bijna altijd te dik.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 21:36

josie schreef:
Als je een pad aanschaft, zitten de inlages er bij, het wordt compleet geleverd.

Ik wil er 1 over kopen maar heeft geen inlages. Dus zoek naar de inlage

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 21:39

Ik heb er eentje van Lemieux en die heeft een dun vast laagje en verschillende inlages.
De losse heb ik eruit nu paard breder is geworden, alleen de pad er nu nog onder met de vaste laag.