22 ft leadrope met goed “ gevoel”

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

22 ft leadrope met goed “ gevoel”

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:42

Ik heb 2 lange lijnen van voest die ik qua gevoel en “ leven” in t touw erg prettig vind.
Helaas zijn de haken die eraan zitten krap zodat ik de lusjes van een touwhalster er niet niet fijn in krijg.
Omdat ik de lange lijnen ( 1 dan) ook graag gebruik met wandelen met een touwhalster heb ik ook een touwhalster met een ringetje.

Echter wil ik er graag nog een lange lijn/ leadrope bij van 22ft waar ik dan een handigere haak aan kan zetten. Dan kan ik ook met een gewoon touwhalster wandelen.

Echter wil ik een lijn die eigenlijk vergelijkbaar is qua gevoel met de voest touwen.

Iemand een idee?
Of lovelance of equiplay datzelfde materiaal touw hebben??

Anoniem

Re: 22 ft leadrope met goed “ gevoel”

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:46

Ik ben zelf helemaal weg van de leadropes van Horsebeads.
Ligt heel fijn in de hand, niet te licht en niet te zwaar, gewoon precies goed.

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:47

Hier ook Horsebeads leadropes, en daar ben ik heel tevreden mee :)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:54

Ik heb er een van equiplay, 22 ft. Fijn, maar wel zwaar touw. Wilde dat ook graag, omdat ik het vooral gebruik voor jong spul die nog geen idee hebben wat ze met dat touw moeten, en dan heb ik graag wat meer gewicht en massa met vasthouden. Was een bordeauxrode, staat op hun site er nu niet meer tussen (niet met dezelfde haak in elk geval? heb er een gewone musketon aan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:58

Zie bv dat lovelance ( en equiplay meen ik ook?) okk verschillende zwaartes hebben.
Te zwaar hoeft ook niet maar t moet ook geen “ wapper in de wind” lijn zijn zeg maar..

( ik kan op de voest lijnen andere halen laten zetten maar dat kost me 20 euro en dan leg ik liever ietsje bij voor een extra leadrope).

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 11:13

Ik ben heel erg blij met de Parelli leadropes. Je betaalt er wel wat voor maar het materiaal gaat lang mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:44

Die vind ik wat te prijzig..

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:48

Je kan even contact opnemen met Daan Simoons (junik.nl). Hij maakt lijnen met hetzelfde touw als die van Voest. Hij kan vast een lijn voor je maken met een andere clip :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:02

Hij kan er idd andere clips aanmaken, kost 20 euro..
Lijnen bij hem gekocht haha

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:07

Ahh. Ik bedoelde nieuwe lijn bestellen met een andere clip eraan. Is dat zoveel meer? Of kost het geheel dan €20?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:11

Oh dat weet ik eigenlijk niet bij hem.
Denk ook wel rond de 20, was ook een klap geld kwijt voor die twee lange lijnen samen.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:17

Anoniem schreef:
Oh dat weet ik eigenlijk niet bij hem.
Denk ook wel rond de 20, was ook een klap geld kwijt voor die twee lange lijnen samen.

Mag ik vragen hoeveel je voor de dubbele lijnen hebt betaald daar? Zag het op de site niet staan.
Voest levert ze momenteel niet dus ik zoek een alternatief voor een leerling die ze graag wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:20

Pfoe. Heb ze voor kerst gehad volgens mij wel 50 euro voor twee lijnen... als ik het goed heb onthouden.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:24

Linda_Fleur schreef:
Ik ben heel erg blij met de Parelli leadropes. Je betaalt er wel wat voor maar het materiaal gaat lang mee.

Ik ook. Heb divers ander materiaal geprobeerd, zowel leadropes als halsters maar er gaat niets boven Parelli. Super fijn om mee te werken en na vele jaren intensief gebruik nog altijd even goed.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:27

Ik heb twee jaar geleden een set lijnen van 8 meter bij Daan besteld voor een leerling, die kostten €50.