voltige dekje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kwita

voltige dekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 18:49

Wie uit de voltige wereld kan ons helpen:
Hoe dik en lang moet een dekje zijn onder de voltige singel en hoeveel van de rug mag dat bedekken en van welk materiaal is dat?

ja ik heb gegooled,maar waarom zou ik het niet vragen waar ik op moet letten en wat echt goed is voor paard en goed bruikbaar voor de gymnasten zonder dat het stoort!.
Ik ben geen kenner en hier in de buurt is er niemand maar dan ook echt niemand die echt kennis van zaken heeft.

Pauley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 20:01

Bedoel je echt onder de singel of het grote dek?

https://voltigeshop.nl/product/1675712/voltige-pad-100-x-90-x-3-cm

Dit is naar mijn mening de beste pad, wordt ook veel op internationale wedstrijden gebruikt.

Als je je paard heel wil houden moet je absoluut NIET zo'n soort nemen (zelf meegemaakt): https://www.horseshopinternational.nl/pfiff-voltige-dek-new-luxus.html

Als je het hebt over de onderlegger onder de singel zou ik voor zo een gaan:
https://voltigeshop.nl/product/1675715/beugel-singel-onderlegger
Word ook erg veel op internationale wedstrijden gebruikt.

Zo'n soort zou ik als je je paard heel wil houden NIET nemen (zelf meegemaakt)
https://www.horseshopinternational.nl/voor-het-paard/longeren-en-voltigeren/onderlegger/luxe-pfiff-onderlegger-voor-voltigesingel.html

Ik zou als je spullen aan gaat schaffen het in een keer goed ook al kost het veel anders ga je zeer zeker spijt krijgen.(eigen ervaring)

Afbeelding
hier op zie je goed hoe groot alles mag zijn.

Hoop dat je er wat aan hebt.

kwita

Re: voltige dekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 20:38

oh ontzettend bedankt voor je hulp ja dat was de vraag onder de singel ,maar ook de grote Pad

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 20:41

Ik weet dat de kramer ook longeerspullen heeft , maar pauley kan je daar miss wat meer over vertellen ! Ik voltigeer zelf namelijk niet

Pauley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 20:58

kwita schreef:
oh ontzettend bedankt voor je hulp ja dat was de vraag onder de singel ,maar ook de grote Pad

Graag gedaan, als je meer wilt weten vraag gerust :)

Edit:
Mocht je wat gaan kopen Duitsland heeft meer keuze en is in de meeste dingen goedkoper, mocht je interesse hebben wil ik wel een link sturen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 21:28

Pauley schreef:
kwita schreef:

Edit:
Mocht je wat gaan kopen Duitsland heeft meer keuze en is in de meeste dingen goedkoper, mocht je interesse hebben wil ik wel een link sturen.

heel graag de link

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 22:36

Pauley schreef:

Edit:

Qua pad is die jij als eerste noemt (en beter is) nog goedkoper dan die andere :')

Pauley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:25

HTM schreef:
Pauley schreef:

Edit:

Qua pad is die jij als eerste noemt (en beter is) nog goedkoper dan die andere :')

Ja inderdaad, dat verbaast mij ook elke keer weer, het verschil zit hem ook wel in het feit dat de betere nog geen hoes heeft en je die er bij moet kopen of zelf maken, als je een je een beetje handig bent, dan koop je een stuk badstof en klittenband en maak je er zelf een.

Nog even een aanvulling op mijn eerste bericht:

Afbeelding

Dit soort denkjes moet je dus ook niet nemen, want ze zijn net zo dun als een longeer onderlegger en met voltige komt er veel druk op dus moet het wel dempen

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-18 16:16

heel erg bedankt voor jullie hulp en tips!