na een lange tijd nog steeds op zoek naar een (spring)zadel, nu heb ik veel goede verhalen verhoord over massimo, voornamelijk dat die goed passen op brede paarden.
Nu heb ik een sportpaard, BWP, 176cm groot met een hoge schoft en brede schouders eronder. Geen gemakkelijke combinatie...
Volgens de zadelmaker destijds zou een oranje boom van thorowgood/kent en masters passen. Daarop is toen verder gezocht en 1 zadel gevonden maar daar zat ik bagger op.
Oranje boom is een wijd/extra wijd en komt overeen met boommaat 35 is mij verteld?
Nu is er een massimo springzadel te koop, 18 inch met een boommaat 36. Boom is nog nooit versteld dus die is nog origineel. Maar als ik zo op de foto kijk lijkt het zadel echt wel smal, als ik dan weer verder lees op bokt lees ik ook dat massimo in principe kleiner valt en ik dan al moet kijken naar een boommaat van 38-39-40.
Ook heb ik een Fryso dressuurzadel, fit 5 op het oog maar ja, hoe valt die boom?
Kortom, ik zie door de bomen het bos niet meer. Zo veel verschillende merken, met verschillende bomen en het is gewoon niet meer te volgen.
Wie oh wie kan mij bijstaan in deze vrijwel onmogelijke casus

PS. ik laat het zadel wel nakijken door een zadelmaker maar voor ik haar bel wil ik wel weten of het zadel wel een beetje kans maakt op passen.