Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daphneeeej schreef:Misschien proef op de som nemen door even niet te rijden en dan te kijken of de gevoeligheid blijft. Als het blijft terwijl je niet rijdt dan ligt het niet aan het zadel.
Renee_S schreef:Dat is inderdaad een goede tip. 2 weken niet rijden gaat m niet worden, pony heeft lichte artrose en moet van de veearts bereden worden/mag niet vaak gelongeerd worden (dus dat doen we eigenlijk nooit)
Maar ik kan van een vriendin een goede barebackpad lenen. Dus ik denk dat ik dat eens een paar weken ga proberen en dan kijken of de gevoeligheid veranderd. Bedankt!
Renee_S schreef:Wandelen kan sowieso wel. Het is eigenlijk de hele winter al. Daarom is in januari toen de zadelpasser er bij geweest (al komt die sws 1x per jaar.) Maar wat ik me bedenk is dat het ook kan zijn omdat ie geschoren is (volledig, dus ook onder zadel ivm men wedstrijden) dat het daarom wat irritatie geeft. Zou wel verklaren waarom de gevoeligheid zo oppervlakkig lijkt en hij wel zn rug goed wil gebruiken in het werk
Padoertje schreef:Daphneeeej schreef:Misschien proef op de som nemen door even niet te rijden en dan te kijken of de gevoeligheid blijft. Als het blijft terwijl je niet rijdt dan ligt het niet aan het zadel.
Dit dus. Twee weken niet rijden (wel longeren) en dan kijken of de gevoeligheid er nog is. Zo niet, dan weet je dat het door het zadel / rijden komt.
Ik vond de Lemieux Pro echt veels te dik onder het zadel en heb deze weggedaan. Ik heb nu een Kinglsey / Sedelogic pad eronder liggen (2laags) en ben hier erg over te spreken. Paard loopt er net zo soepel onder als zonder onderlegger en je voelt nog steeds goed het contact met de rug. Wat ik met een bontje dus helemaal kwijt was. Voor mijn gevoel zat ik 10 cm hoger dan normaal