Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Monique schreef:troi schreef:Onze lokale voerhandel/ruitersportzaak heeft ze hangen. Online zijn ze ook goed te vinden (zie post wat boven deze), ik heb die van chetaime. Erg fijn halster.
Is dat een halster met klittenband?
Gaat dat echt los als een paard ergens achter blijft hangen?
No_No schreef:Je kan de sterkte zelf instellen door de klittebanden te verstellen. Die je de klittenbanden helemaal op elkaar dan is het sterker dan dat je de puntjes op elkaar doet.
Ik heb deze in het blauw maat pony te koop, mocht je belang hebben![]()
Ik heb ook een halster met een leren kopstukje wat breekt als ze blijven hangen. Dat werkt zeker weten echt. Ik ben al twee leertjes verlorenbij interesse kan ik het merk opzoeken
assie schreef:xSCWx schreef:Ik deed een elastiek (zo’n bruin dik post elastiek) tussen de sluiting van een normaal halster. Werkte perfect, ik vond hem wel eens (heel) terug in het weiland.
Heb je hier een foto van? Het klinkt heel interessant, maar ik heb er niet echt beeld bij.
xSCWx schreef:assie schreef:Heb je hier een foto van? Het klinkt heel interessant, maar ik heb er niet echt beeld bij.
Helaas geen foto van maar het is heel simpel. Normaal klip je de musketon aan de ring. Met het elastiek als volgt: haal het elastiek door de ring heen en haal het elastiek door zichzelf heen. Nu zit het elastiek om de ring en blijft het zitten zonder dat je het vast hoeft te houden. Aan de lus die overblijft klip je de musketon. Als het elastiek te lang is kan je er nog een knoop in leggen. Werkt super, ik vond de veiligheidshalsters te duur en niet even betrouwbaar genoeg (of in het geval van de breekbare leertjes moet je die op voorraad hebben). Dit is hetzelfde principe.