Veiligheids halster voor op de wei (breekhalster?)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Veiligheids halster voor op de wei (breekhalster?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:25

Wie weet waar ik een halster kan kopen die breekt of kapot scheurt wanneer je paard ergens achter blijft hangen?
Ik heb volgens mij ooit wel eens zoiets gezien met klittenband of zijn er ook andere halsters?
Het is mijn grote angst dat mijn paarden met het halster ergens achter blijven hangen en daardoor hun nek breken.

Janinevv

Re: Veiligheids halster voor op de wei (breekhalster?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:28

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:28

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:30

Zonder halster op de wei? Ik heb nog nooit een halster op het land gebruikt, puur vanwege wat jouw angst is.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:31

Onze lokale voerhandel/ruitersportzaak heeft ze hangen. Online zijn ze ook goed te vinden (zie post wat boven deze), ik heb die van chetaime. Erg fijn halster.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:32

Shenavallie schreef:
Zonder halster op de wei? Ik heb nog nooit een halster op het land gebruikt, puur vanwege wat jouw angst is.

De twee paarden waar het om gaat staat niet aan huis. Dus helaas gaan deze met halster aan de wei op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:33

troi schreef:
Onze lokale voerhandel/ruitersportzaak heeft ze hangen. Online zijn ze ook goed te vinden (zie post wat boven deze), ik heb die van chetaime. Erg fijn halster.

Is dat een halster met klittenband?

Gaat dat echt los als een paard ergens achter blijft hangen?

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:34

Chetaime bij Divoza?

Is een normaal halster, maar met klitteband.

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:36

Chetaime Safety First :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:47

Monique schreef:
troi schreef:

Is dat een halster met klittenband?

Gaat dat echt los als een paard ergens achter blijft hangen?

Je kan de sterkte zelf instellen door de klittebanden te verstellen. Die je de klittenbanden helemaal op elkaar dan is het sterker dan dat je de puntjes op elkaar doet.
Ik heb deze in het blauw maat pony te koop, mocht je belang hebben :o

Ik heb ook een halster met een leren kopstukje wat breekt als ze blijven hangen. Dat werkt zeker weten echt. Ik ben al twee leertjes verloren :j bij interesse kan ik het merk opzoeken

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:52

Ik deed een elastiek (zo’n bruin dik post elastiek) tussen de sluiting van een normaal halster. Werkte perfect, ik vond hem wel eens (heel) terug in het weiland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:54

No_No schreef:
Je kan de sterkte zelf instellen door de klittebanden te verstellen. Die je de klittenbanden helemaal op elkaar dan is het sterker dan dat je de puntjes op elkaar doet.
Ik heb deze in het blauw maat pony te koop, mocht je belang hebben :o

Ik heb ook een halster met een leren kopstukje wat breekt als ze blijven hangen. Dat werkt zeker weten echt. Ik ben al twee leertjes verloren :j bij interesse kan ik het merk opzoeken

Dank je. Leer gaat het niet worden. Vind dat niet fijn voor de wei. En maat pony gaat te klein worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:54

xSCWx schreef:
Ik deed een elastiek (zo’n bruin dik post elastiek) tussen de sluiting van een normaal halster. Werkte perfect, ik vond hem wel eens (heel) terug in het weiland.

Dat is ook nog een idee zeg. Zo'n post elastiek. :j

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:56

xSCWx schreef:

Heb je hier een foto van? Het klinkt heel interessant, maar ik heb er niet echt beeld bij.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:56

Dat is alleen een leren kopstukje. Speciaal worpen om te knappen. Zijn echt veiligheidshalsters.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:57

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 22:02

assie schreef:
xSCWx schreef:

Heb je hier een foto van? Het klinkt heel interessant, maar ik heb er niet echt beeld bij.

Helaas geen foto van maar het is heel simpel. Normaal klip je de musketon aan de ring. Met het elastiek als volgt: haal het elastiek door de ring heen en haal het elastiek door zichzelf heen. Nu zit het elastiek om de ring en blijft het zitten zonder dat je het vast hoeft te houden. Aan de lus die overblijft klip je de musketon. Als het elastiek te lang is kan je er nog een knoop in leggen. Werkt super, ik vond de veiligheidshalsters te duur en niet even betrouwbaar genoeg (of in het geval van de breekbare leertjes moet je die op voorraad hebben). Dit is hetzelfde principe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 22:09

Alvast bedankt voor de reacties. +:)+

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 22:34

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 07:13

xSCWx schreef:
assie schreef:

Helaas geen foto van maar het is heel simpel. Normaal klip je de musketon aan de ring. Met het elastiek als volgt: haal het elastiek door de ring heen en haal het elastiek door zichzelf heen. Nu zit het elastiek om de ring en blijft het zitten zonder dat je het vast hoeft te houden. Aan de lus die overblijft klip je de musketon. Als het elastiek te lang is kan je er nog een knoop in leggen. Werkt super, ik vond de veiligheidshalsters te duur en niet even betrouwbaar genoeg (of in het geval van de breekbare leertjes moet je die op voorraad hebben). Dit is hetzelfde principe.

O wat slim! Bedankt voor de uitleg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 19:07

Fijn te lezen dat er meerdere halsters zijn.

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 20:18

fierefluiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 20:26

[/quote]
Helaas geen foto van maar het is heel simpel. Normaal klip je de musketon aan de ring. Met het elastiek als volgt: haal het elastiek door de ring heen en haal het elastiek door zichzelf heen. Nu zit het elastiek om de ring en blijft het zitten zonder dat je het vast hoeft te houden. Aan de lus die overblijft klip je de musketon. Als het elastiek te lang is kan je er nog een knoop in leggen. Werkt super, ik vond de veiligheidshalsters te duur en niet even betrouwbaar genoeg (of in het geval van de breekbare leertjes moet je die op voorraad hebben). Dit is hetzelfde principe.[/quote]

Wat slim! Die ga ik zeker onthouden! :j

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 20:37

Behoorlijk off topic maar snap niet dat er mensen zijn die paarden met halster op wei/paddock willen. Mij paard zou echt niet op een stal komen dat stalhouder dat eist.
Het is al zo vaak mis gegaan en ongelukken gebeurt dan maar even moeite doen om paard te vangen. En wel zo afzetten dat paard zonder halster erin kan
(Nogmaals sorry voor off topicgaan)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 22:48

Ik geloof dat ik patent ga aanvragen op de post elastieken halsters hahaha, nee grapje natuurlijk. Fijn dat er zoveel mensen zijn die er wat aan hebben!
@genja, mijn pony moest met halster op de wei ivm. het neusnetje. Ze heeft een roze neus die aan het verbranden was, met netje geen last meer. Ik heb haar toen ook een periode overdag op stal gezet en 's nachts buiten maar dat was toen de neus echt mega verbrand was, en eigenlijk geen optie voor een pony die gewend is 24/7 buiten te lopen en haar vriendjes hoort hinniken.