Probleem frontriem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BrechtCarlos

Probleem frontriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 11:49

Hoihoi,

Voor mijn pony heb ik de sidepull FRA pardoes. Het hoofdstel past, maar ik heb het idee dat de frontriem te klein is. Af en toe komen de riempjes waaraan de neusriem vast zit in haar oog. Dat is natuurlijk niet te bedoeling en daarom rijd ik nu met een halster. Het hoofdstel is verder heel fijn.
Afbeelding
Op deze foto zie je volgens mij ook dat de frontriem te klein is aangezien hij aan de keelriem trekt. Mijn vraag is nu; is het probleem van de riempjes die te dichtbij haar oog komen op te lossen door een grotere frontriem?

Groetjes

Hilary

Re: Probleem frontriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 11:51

Je zou de frontriem eraf kunnen halen en kijken wat er dan gebeurt. Ik kan me echter voorstellen dat het voorste stukje van de neusriem ook een tikkie langer zou mogen.

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 12:01

Hilary schreef:
Je zou de frontriem eraf kunnen halen en kijken wat er dan gebeurt. Ik kan me echter voorstellen dat het voorste stukje van de neusriem ook een tikkie langer zou mogen.

Bedankt voor je tip! Wat bedoel je precies met het voorste deel? Ben eigenlijk bang dat hij dan op het zwevend neusbot komt te liggen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:02

Ik bedoel het deel dat van links naar rechts over de neus loopt. Als dat twee cm langer is (dus niet lager, maar de ringetjes verder uit elkaar, dus een langer stukje leer ertussen), ligt het bakstuk ook wat verder naar achteren/ van het oog af. De hoogte van de neusriem is goed zo.

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 12:10

Sorry, te snel gelezen! Excuus. Dat is inderdaad een goede optie. Praktisch gezien moet je dan de neusriem losser doen?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:14

Hij lijkt mij inderdaad ook helemaal een maatje te klein eigenlijk :o

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:16

Ik weet niet hoeveel gaatjes hij nog groter kan, maar hoe het hoofdstel nu zit, zit het te klein. De metalen ring moet een cm of 2 naar beneden, net als de neusriem.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 02-04-18 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:16

Als je de neusriem een gaatje losser wordt dan zal alleen de onderkant langer worden en komt de bovenkant nog hoger te liggen. Het hele hoofdstel lijkt mij gewoonweg te klein voor deze pony.

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 12:17

Ja toch? Het is een maat cob. Het is een beetje zoeken met maten. Het voorhoofd heeft ze van de lusitano maar het neusje weer meer van de arabier. Normaal heeft ze maat pony, dus had eerst het hoofdstel in maat pony gekocht. Die was te klein. Dit is dus een maat cob en daar heb ik zelfs gaatjes bij gemaakt omdat hij anders te groot was. Alles zit nu echt op zn strakst zegmaar.

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 12:22

Afbeelding
Afbeelding

Nog even wat duidelijkere foto's.

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:37

Ik had het zelfde probleem, ik heb er met een sperriem een soort kaakriem aan gemaakt, sinds dien nooit meer problemem mee gehad :)
Afbeelding

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 16:27

Oh dat kan ik nog proberen in combinatie met het hoofdstel wat groter. Bedankt!!