Kent & Masters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GerenGer

Kent & Masters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-18 10:39

Sinds kort heb ik een Kent & Masters dressuurzadel aangeschaft voor mijn paard.
Nu ben ik nog opzoek naar nieuwe beugelriemen en zag op internet dat Kent & Masters
deze zelf ook heeft. Nu is mijn vraag of deze beugelriemen ook in Nederland
te verkrijgen zijn zodat ik ze niet in het buitenland hoef te bestellen.
Of misschien dat toevallig iemand hier wel deze beugelriemen via een site heeft besteld?
En is er iemand die nog advies heeft met wat voor zadelspul ik dit zadel het beste kan verzorgen/poetsen?
Voorheen deed ik mijn tuig altijd met ledervet, maar daar wordt het zo ruw van. Ik zou graag iets
anders willen. Op internet kwam ik tegen dat Rapide Leather Gel aanbevolen wordt voor
Kent & Masters. Is dit goed spul?

Afbeelding

Alvast bedankt!

x_Heidi

Re: Kent & Masters

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 10:51

Ik heb ook een kent en masters dressuurzadel (heel blij mee!). Ik heb mijn beugels gewoon onder het zweetblad liggen dus je ziet ze amper. Zijn leren van BR. Ik zou er niet teveel waarde aan hechten om persé kent & masters beugelriemen aan te schaffen. Gewoon mooie zwarte van leer kopen.

Ik heb zelf mijn zadel nog niet ingevet en volg even voor eventuele tips :D Want invetten vind ik ook niet altijd fijn!

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 10:54

Ik heb ook beugelriemen van een ander merk onder mijn K&M zadel liggen. Het verschil zie je echt niet. Die van mij liggen ook onder het zweetblad. Ik heb een tijdje van die speciale beugelriemen gehad voor op het zweetblad, maar die kon je niet opsteken en dat vond ik heel irritant.

Ik vet mijn K&M zadel trouwens gewoon met blank leervet in, gaat prima.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 11:10

Ik heb beugelriemen van het eigen merk van de divoza, vind ze heel fijn en zo op de foto lijken ze er best veel op.

Ik gebruik altijd lederbalsem op eigenlijk alles wat van leer is.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 11:20

Ik gebruik passier beugelriemen en heb ze wel gewoon op het zweetblad. Je ziet wel iets slijtsporen maar dat is te verwaarlozen. En het zadel is natuurlijk ook om te gebruiken.

Ik maak hem schoon met zadelzeepspray en vet hem daarna in met wat ik maar staan heb. K&M gebruikt een prima kwaliteit leer, daar gebeurt niet zoveel mee.

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 17:31

Kent & Masters beugelriemen zijn in principe verkrijgbaar bij de dealers van dit merk. Ik stuur je graag een setje op. Bij interesse, graag PB.

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 17:46

Afbeelding

Hoi, ik heb sinds een paar maanden een nieuwe Kent en Master S line zadel en vind hem geweldig. Heb gewone enkele beugelriemen van Wintec eraan hangen; ik hecht niet zoveel waarde aan een merk beugelriem. Ik weet dat deze niet gaan lubberen en dat vind ik veel belangrijker.
Ik heb hem al snel ingevet en daar word ik persoonlijk erg blij van. Dan zit ik net iets stroever en heb ik nog meer grip. Dat vind ik persoonlijk erg fijn! Ik vet hem soms, als ik een rijbroek aan heb zonder leren of siliconen zitvlak, vlak voor het rijden een heel klein beetje in. Dan kan ik zelfs met een “normale” rijbroek prima blijven zitten :D