Al een tijdje zit ik te tobben met de zadelsteun die in mijn zadelkast zit. Dat is namelijk zo'n brede steun en mijn zadelmaker had me afgeraden daar het zadel op te leggen, omdat dan de steun in de kussens gaat staan. Nou heb ik een standaard kast van stal en ik had het idee de huidige steun eruit te slopen en zo'n inklapbare stang op te hangen. Maaaar blijkbaar is de achterste muur niet van ideaal boor-materiaal gemaakt en is de kans dat het allemaal blijft zitten erg klein. De stalhouder had het over bloed, zweet en tranen bij het bevestigen van de huidige steunen.
Nu heb ik al enige tijd 4 dekjes onder mijn zadel liggen, maar ik word daar helemaal gek van. Telkens schuiven die dekjes alle kanten op als ik mijn zadel erop leg / pak. Ik ben dus op zoek naar een manier om de steun kussenvriendelijk te maken. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat gebruiken jullie om je zadelkussens te beschermen? Ik zat zelf al te denken aan iets met pool noodles of isolatiemateriaal... maar het lijkt allemaal niet heel erg ideaal

Wie o wie heeft de gouden tip?