Mijn ideale paardenzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Guido_win
Berichten: 8
Geregistreerd: 29-03-18

Mijn ideale paardenzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 18:48

Beste Bokt bezoekers,

Ik ben Guido en ik ben op dit moment aan het afstuderen op Hogeschool Windesheim. Tijdens mijn afstuderen houd ik me bezig met de vraag naar paardenzadels. Daarom ben ik benieuwd naar uw mening over zadels. Dus heeft u een eigen zadel of gebruikt u er één? Dan zou u mij heel erg helpen door deze enquête in te vullen!

Natuurlijk staat hier iets tegenover, bij deelname maakt u namelijk kans op één van de 3 waardebonnen van bol.com t.w.v. €10 euro. Wilt u meedoen?
Vul dan uw e-mailadres in aan het einde van de enquête.

De enquête invullen duurt ongeveer 10 tot 15 min. Deze is te vinden via deze externe link: https://www.enquetesmaken.com/s/4545c56

Dus wilt u mij helpen? Klik op de link en wie weet bent u de winnaar van de waardebon.

Alvast bedankt!

De vriendelijke groeten van Guido

* De e-mailadressen gebruik ik alleen om de waardebonnen te verdelen en ze op te sturen.
** Mochten er vragen en of opmerkingen zijn, dan kun je mij altijd mailen op s1073958@student.windesheim.nl

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Mijn ideale paardenzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 18:56

Gedaan!

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 18:59

Gedaan .
Nette duidelijke enquête

JMJ

Berichten: 278
Geregistreerd: 23-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 19:00

ingevuld

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 19:05

Ook gedaan!

Abacab

Berichten: 1894
Geregistreerd: 10-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 19:06

sorry, ik vond het te langdradig

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Re: Mijn ideale paardenzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 19:38

Ingevuld, maar het was wel het een en ander aan marketing geneuzel. Vooral toch de nadruk op dat het zadel mooi is en setjes kopen.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70549
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 19:39

Ik verplaats dit topic naar Harnachement aangezien het om zadels gaat.

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 19:46

Ingevuld, maar vond hem niet bijzonder duidelijk. Denk ook dat er nou niet per se de juiste vragen gesteld worden.

Wat wordt er bedoeld met onderhoud? Inzepen en oppoetsen, of het opvullen?
Laatst bijgewerkt door JorineV op 29-03-18 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70549
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 19:47

Ik heb het net ingevuld, succes met je afstuderen.

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 19:52

Ingevuld, maar niet positief over de enquête. Imho waren veel vragen gericht op standaard eisen van een zadel. Dat hoort te passen, dus niet te drukken en te bewegen.

De keuze optie voor een trendy zadel snapte ik niet. Wat is een trendy zadel? Goed om daar concrete voorbeelden bij tw tonen, nu weet je niet wat mensen bedoelen die dit antwoord kiezen, want het is multi interpretabel.

Kom je zelf uit de paarden wereld? Ik had het gevoel dat je onderzoek niet echt aansluit...

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Mijn ideale paardenzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 20:05

Ik heb het ingevuld maar had zo mijn bedenkingen bij sommige vragen. Eerst werd gevraagd hoe belangrijk je het vindt dat een zadel goed op je paard past en dat er geen drukplekken zijn en daarna hoe erg je het vindt dat een zadel beweegt op je paard. Als je zadel beweegt dan past hij niet.. zo waren er nog wat dingetjes. Ik denk dat er meer te halen was geweest op vragen wat betreft pasvorm e.d..

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Mijn ideale paardenzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 20:08

Ik vind het ook niet het beste enquête ooit. Volgens mij wordt je van deze antwoorden echt niets wijzer.

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: Mijn ideale paardenzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 20:23

Eens met het bovenstaande. Ik mag hopen dat iedereen het comfort en het passen van het zadel uitermate belangrijk vind. En daarbij ook passend voor de ruiter anders zit je het paard in de weg waardoor deze niet optimaal kan presteren.

Guido_win
Berichten: 8
Geregistreerd: 29-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 22:15

JorineV schreef:
Ingevuld, maar vond hem niet bijzonder duidelijk. Denk ook dat er nou niet per se de juiste vragen gesteld worden.

Wat wordt er bedoeld met onderhoud? Inzepen en oppoetsen, of het opvullen?


Bedankt voor het invullen.
Met onderhoud wordt dagelijks onderhoud bedoeld.
De nadruk ligt op wat je zelf doet aan het onderhoudt.

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Mijn ideale paardenzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 22:25

Ingevuld. Vond het ook niet erg duidelijk. Ook vaak niet relevant.
Zit je in het paardenvak? Ik krijg de indruk van niet.

Guido_win
Berichten: 8
Geregistreerd: 29-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 22:43

swartbeessie schreef:
Ingevuld, maar niet positief over de enquête. Imho waren veel vragen gericht op standaard eisen van een zadel. Dat hoort te passen, dus niet te drukken en te bewegen.

De keuze optie voor een trendy zadel snapte ik niet. Wat is een trendy zadel? Goed om daar concrete voorbeelden bij tw tonen, nu weet je niet wat mensen bedoelen die dit antwoord kiezen, want het is multi interpretabel.

Kom je zelf uit de paarden wereld? Ik had het gevoel dat je onderzoek niet echt aansluit...


Ter verduidelijking,

De standaard vragen zijn er bewust in gezet om onderscheid te kunnen zien in welke mate de klant iets belangrijk vindt. Mijn onderzoek gaat over de vraag van de klant in brede vorm. Hierdoor zal er eerst in een breed perspectief gekeken worden naar de vraag, vandaar multi-interpreteerbare woorden zoals 'Trendy'.

Stel een groot deel van de respondenten gaan voor ‘Trendy’ is de volgende stap onderzoeken wat er specifiek bedoeld wordt. Gaat het om een fel blauw zadel of over een zadel wat bezaait is met ingelegde steentjes, ect.

Ik kom inderdaad niet uit de paardenwereld, ik denk dat dit juist ook goed is zodat ik zonder oogkleppen en vooroordelen naar dit onderzoek kan kijken. Helaas is hier wel het nadeel van dat ik niet echt een binding en volledige kennis heb over de paardenwereld.

Ik hoop dat dit alle vragen beantwoord en het verhelderend.

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 22:44

Is bij vraag 1 de keuze 5 het belangrijkste of 1 het belangrijkste? En ik kan bij vraag 2 de keuze "anders" niet aanklikken. Heb hem dus niet ingevuld.

Edit: daarnaast hoop ik toch dat iedereen hier invult dat goed passen het aller belangrijkste is..

Guido_win
Berichten: 8
Geregistreerd: 29-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 22:54

san4nie schreef:
Is bij vraag 1 de keuze 5 het belangrijkste of 1 het belangrijkste? En ik kan bij vraag 2 de keuze "anders" niet aanklikken. Heb hem dus niet ingevuld.

Edit: daarnaast hoop ik toch dat iedereen hier invult dat goed passen het aller belangrijkste is..


Wel bedankt voor het proberen. :)
Bij vraag 1 is de keuze gerangschikt van belangrijk naar onbelangrijk, dit staat ook in de sub-tekst van de vraag.
Bij vraag 2 anders zie ik geen problemen.
Ik heb ook even gecheckt bij de responses en daar zitten wel anders antwoorden bij.
Hopelijk zijn er geen anderen die het zelfde probleem ervaren.

Guido_win
Berichten: 8
Geregistreerd: 29-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 22:58

Mensen, jullie hadden mij niet blijer kunnen maken vanavond!
Ik heb nu al 135 responses, echt super tof dat iedereen zijn tijd hiervoor wil delen.

Dank voor jullie inzet! *\o/*

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 23:07

Guido_win schreef:
Ik kom inderdaad niet uit de paardenwereld, ik denk dat dit juist ook goed is zodat ik zonder oogkleppen en vooroordelen naar dit onderzoek kan kijken. Helaas is hier wel het nadeel van dat ik niet echt een binding en volledige kennis heb over de paardenwereld.

Ik hoop dat dit alle vragen beantwoord en het verhelderend.


Hmm zonder oogkleppen is prima maar een beetje meer kennis van zaken of verdiepen in het onderwerp van onderzoek was niet verkeerd geweest. Ik ben bang dat je op dit moment de plank een beetje mis slaat hierdoor omdat dit onderzoek geen enkele informatie meer gaat bieden dan de “waar moet je op letten bij de aankoop van een zadel” lijstjes van internet. Een trendy zadel daarbij; kan, maar de eerste eis zal voor elke eigenaar zijn dat het zadel goed moet liggen voor het paard, en goed moet zitten voor de ruiter. Een leuk, mooi, trendy of zadel van plantaardig materiaal klinkt allemaal mooi, maar je hebt er verdomde weinig aan als je kostbaarste bezit, het paard in de kreukels ligt door een bewegend, klapperend, klemmend of niet passend zadel. Op maat bestellen op internet bestaat daarom ook niet,
Want je weet niet wat op maat is zonder zadelmaker. Gemiste kans denk ik...

Als je bekender was on het wereldje dan had je informatie kunnen halen uit de pasvorm van zadels ( de schoften van de tegenwoordige paarden worden steeds hoger waardoor zelfs speciale hoge schoft zadels krap kunnen liggen) zadels met een smaller zitvlak of aangepaste zit voor vrouwen/mensen met een smaller bekken/minder bewegingsvrijheid. De mogelijkheden om zadels makkelijker aanpasbaar te maken bijvoorbeeld.. onderwerpen genoeg lijkt me.

Mag ik vragen wat je hoopt te bereiken met de resultaten op de vragen van de enquête?

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 23:16

Ingevuld en ik ga mee in het bovenstaande.. Ik vraag me sowieso af waarom je zadels kiest als afstudeerproject wanneer je hier zelf geen affiniteit mee hebt (vermoed ik zo)

Ik zou me zeker meer verdiepen in het onderwerp voor je straks een eindproduct gaat schrijven voor je afstuderen, want de onderwerpen die je nu aankaart zijn wel de minst belangrijke elementen van het aanschaffen van een zadel..

Bovendien vond ik de vraag of ik wel eens last had van mijn schaambeen tijdens het rijden wel érg specifiek :+

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 23:24

Ingevuld

scrabbel

Berichten: 947
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 23:41

Ik heb hem ingevuld, echter kan mijn reactie en heel vertekend beeld geven. Bij het kopen van een zadel koop ik zelf tweedehands, echter laat ik daarna de zadelmaker komen die hem op maat maakt. Absoluut geen zadelpasser!! Als ik een zadel koop vind ik de service van die verkoper trikie, wie zegt dat hij de juiste kennis heeft. Ook hier zal ik terug vallen op mijn eigen zadelmaker wiens werk ik ken.

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 00:09

Ook ingevuld. Kleine toevoeging: ik vind aanpasbaarheid voor het paard waanzinnig belangrijk. Uiterlijk interesseert me minder, ik zie daar weinig van als ik erop zit.

Anne. schreef:
Bovendien vond ik de vraag of ik wel eens last had van mijn schaambeen tijdens het rijden wel érg specifiek

:')

Dat is imo ook niet het grootste probleem. Wat ik persoonlijk heel vervelend vind is een te brede twist waardoor ik of in een stoelzit word gedwongen of mijn rug hol trek. Uiteraard kun je dat oplossen door bewust je bekken naar achter te kantelen, maar een lady seat (smalle twist, brede achterkant) lost dat veel mooier op, en je zit als vrouw ook veel gemakkelijker en correcter.