Help! Welk westernhoofdstel voor bwp?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lotthje

Help! Welk westernhoofdstel voor bwp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 21:03

Zoals in de titel al staat aangegeven zoek ik een westernhoofdstel voor mijn vriend zijn belgisch warmbloed. Als cadeautje.

MAAR: Het beestje heeft maatje xfull, een normaal full voorhoofd, en ik heb echt geen enkel verstand van westernhoofdstellen en durf het dus niet zo goed aan. Ook omdat bij vele hoofdstellen de maat niet staat aangegeven, of de maat "quarter". Tot in hoeverre is zo'n hoofdstel dan verstelbaar?

Ik zat dus te denken om een hoofdstel maatje koudbloed te halen, in duitsland maar hier ben ik dus bang dat de frontriem niet gaat passen, en ik heb ze nog niet gevonden zonder -O-

Mijn budget is ook niet al te groot, dus ik kan hem niet echt laten aanmeten.

Ik zoek een donkerbruin, het liefst zwart, redelijk simpel hoofdstel voor een redelijke prijs (max +- 70 euro). En nu heb ik al langere tijd het internet afgezocht, maar heb ik werkelijk waar geen idee waar ik dit moet gaan vinden.

Heeft er iemand tips?
Alvast bedankt.

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 21:06

En waarom zoek je precies een westernhoofdstel? :=
Vriendin van mij heeft een westernhoofdstel maat trekpaard dus het moet wel te vinden zijn. :)
Van waar ben je precies? Hier in de buurt zit een ruitershop met een uitgebreid assortiment westernspullen :)
Edit:
https://www.ruiterhart.nl/western-hoofd ... -maat-full

Deze is oa te verkrijgen in extra full. Blijkbaar heb je toch niet zo goed gezocht :+
Laatst bijgewerkt door jadeken op 26-03-18 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 21:08

Ik heb een Tinker met een mega hoofd, maatje Full is soms nog te klein. Bij westernhoofdstellen gaf dit vaak problemen, omdat maatje quarter toch wat meer overeenkomt met cob of een kleine full. Ik heb nu dit westernhoofdstel;
https://kifrahorse.nl/Western-Hoofdstel-Russet in maat Extra Full, daar heb ik nog gaatjes bij in moeten maken omdat hij toch net iets te groot was. Ik vind de kleur in het echt net wat anders dan op de productfoto, maar dit is hem in het echt op mijn paard:
Afbeelding

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 21:09

jadeken schreef:
En waarom zoek je precies een westernhoofdstel? :=
Vriendin van mij heeft een westernhoofdstel maat trekpaard dus het moet wel te vinden zijn. :)
Van waar ben je precies? Hier in de buurt zit een ruitershop met een uitgebreid assortiment westernspullen :)

Omdat mijn vriend een westernzadel heeft gekocht omdat hij dat fijner vond met buitenritten, dus ik dacht dat het misschien wel leuk was als ik hem een hoofdstel voor zijn verjaardag gaf om de set compleet te maken. Ik kom uit regio twente, overijssel. :)

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 21:11

xJitskee schreef:
Ik heb een Tinker met een mega hoofd, maatje Full is soms nog te klein. Bij westernhoofdstellen gaf dit vaak problemen, omdat maatje quarter toch wat meer overeenkomt met cob of een kleine full. Ik heb nu dit westernhoofdstel;
https://kifrahorse.nl/Western-Hoofdstel-Russet in maat Extra Full, daar heb ik nog gaatjes bij in moeten maken omdat hij toch net iets te groot was. Ik vind de kleur in het echt net wat anders dan op de productfoto, maar dit is hem in het echt op mijn paard:
[ [url=m/DrqRjj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die had ik ook gezien, maar hij is eigenlijk net iets te rood. Als ik niets kan vinden is dat wel een goede optie! Er is dus wel nog ruimte voor extra gaatjes? Dat ik wel fijn om te weten als het dan net niet past.

Veulen84

Re: Help! Welk westernhoofdstel voor bwp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 23:08

Lastig he die dat soort dingen. De meeste zijn inderdaad een kleine full, ruime cob.

Ik heb er ook 1 in de shop. In donkerbruin: https://ruitersportimport.nl/hoofdstell ... bloed.html

Je zou ook nog eens kunnen kijken naar barokke hoofdstellen. Met een beetje puzzel kun je daar soms ook nog mooie matches met western mee maken. Die vind je ook nog wel in grotere maten.

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 23:15

Veulen84 schreef:
Lastig he die dat soort dingen. De meeste zijn inderdaad een kleine full, ruime cob.

Ik heb er ook 1 in de shop. In donkerbruin: https://ruitersportimport.nl/hoofdstell ... bloed.html

Je zou ook nog eens kunnen kijken naar barokke hoofdstellen. Met een beetje puzzel kun je daar soms ook nog mooie matches met western mee maken. Die vind je ook nog wel in grotere maten.

Bedankt voor de tip!

Jetta

Re: Help! Welk westernhoofdstel voor bwp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 23:24

Westernhoofdstellen zijn er zeker wel in grote maten. Bel eens een westernzaak met ruime soortering, zoals arthurs westernstore. Die helpen je graag! Mijn paard heeft ook een flink hoofd, maar er is genoeg!

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 23:27

Jetta schreef:
Westernhoofdstellen zijn er zeker wel in grote maten. Bel eens een westernzaak met ruime soortering, zoals arthurs westernstore. Die helpen je graag! Mijn paard heeft ook een flink hoofd, maar er is genoeg!

Ok bedankt!
Ik zie door de bomen ook een beetje het bos niet meer. Ik zal even bij die winkel kijken.

Edit: ik heb de website al wel eerder gezien, alleen hier zie ik niet echt maten staan, daarom was ik er ook weggegaan. Om er heen te rijden is ook best ver, maar wel te doen. Misschien ga ik dat wel gewoon doen.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 23:42

Ik zou van biothane iets op maat kunnen maken? Simpel, en iets van 'western-like'.. :-)

Afbeelding

Frontriem:

Afbeelding

Voor het geld hoef je het niet te laten, deze kost in maat X-full maar €32,95.... :-D

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-18 08:49

Dabo schreef:
Ik zou van biothane iets op maat kunnen maken? Simpel, en iets van 'western-like'.. :-)

[ Afbeelding ]

Frontriem:

[ Afbeelding ]

Voor het geld hoef je het niet te laten, deze kost in maat X-full maar €32,95.... :-D

Ohh die is heel mooi! Super, dat ga ik doen. Bedankt!