Bates en kissing spines

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elinetjemeke

Bates en kissing spines

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-18 15:17

Hallo iedereen,

Wat zijn jullie ervaringen met Bates zadels en kissing spines?

Het fijne aan Bates is dat je de boom kan blijven aanpassen naar gelang m'n merrie groeit. Maar zijn er ook nadelen?

Alvast bedankt
Groetjes

horsiegek

Re: Bates en kissing spines

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 15:21

Het schijnt dat luchtgevulde kussens fijn zijn voor paarden met rugproblematiek. Al is het zadel natuurlijk van een latere orde bij de therapie voor kissing spines en het blijven rijden. Er is een centraal topic over kissing spines dacht ik, wellicht kan je daar veel tips uit halen over therapie, zadels en ondersteuning.

Elinetjemeke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-18 15:22

horsiegek schreef:
Het schijnt dat luchtgevulde kussens fijn zijn voor paarden met rugproblematiek. Al is het zadel natuurlijk van een latere orde bij de therapie voor kissing spines en het blijven rijden. Er is een centraal topic over kissing spines dacht ik, wellicht kan je daar veel tips uit halen over therapie, zadels en ondersteuning.

Ik ben zo een krak in technologie... waar kan ik die topic zoeken of terugvinden?

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 15:27

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 15:38

ik zou even contact opnemen met de paardenschuur in amerongen, erg fijne service :j

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 17:04

De Bates zadels zijn niet geschikt voor paarden met een hoge schoft en een wolgevuld kussen kan beter uitgebalanceerd worden dan een Cair kussen. Als de pasvorm van het zadel optimaal is, kan het paard de buikspieren aanspannen en komt de rug op lengte, waardoor de wervels 'uitwaaieren'. Wanneer een zadel niet optimaal past, heeft het paard de neiging zijn rug vast te zetten (= hol te trekken), waarbij de doornuitsteeksels van de wervels (= spines) elkaar kunnen raken (= kissing).