Ik was Nilay en mezelf aan het voorbereiden op de endurance en we begonnen met het meer verzamelen in het dressuurwerk. Ik besloot de gok te wagen en een sleeve te bestellen. Hij zou eerst eind 2016 en vervolgens begin 2017 verzonden worden. Het bijschaven van het eerste ontwerp bleek echter veel meer tijd te kosten dan iemand had kunnen bedenken. In de tussentijd kwamen er veel producten op de markt die er veel van weg hadden. Ik begon best te twijfelen aan mijn beslissing. Maar eergisteren ontving ik hem dan eindelijk! In hele andere vorm dan ik in eerste instantie had verwacht. Maar wat een mooie uitvoering en geweldige presentatie.

De doos.

Keurig passend verpakt.

Ook op de sleeve zelf komt het logo terug op het deel waar alle electronica in zit.

De electrode onder de singel. De puntjes zijn flexibel en het geheel is zacht.

Het apparaatje om de sleeve draadloos mee op te laden.
Er zit een tweede electrode bij die zeer flexibel is. Deze hoort onder het zadel te liggen als je de hartslag wil meten. Door zijn flexibiliteit zou hij geen vervelende effecten mogen geven.

Vandaag heb ik de Seaver sleeve heel erg kort getest op Nilay. Hij mag door een blessure niet veel doen. Maar ik wilde hem toch laten draven om te zien hoe zijn herstel gaat. Dus dan kon ik mooi gelijk de Seaver even testen!
Een aantal van de meetgegevens:

Zondag ga ik met twee andere paarden de mogelijkheden beter uittesten. Maar ik ben nu echt heel erg tevreden. Het werkt gemakkelijk, snel en heeft heel veel mogelijkheden.
Zijn er meer mensen met een Seaver sleeve of singel op Bokt? Het lijkt me interessant om ervaring uit te wisselen. Vragen van geinteresseerden zijn uiteraard ook welkom.