Ik ben van plan een rijtouwhalster te kopen.
Ik vroeg mij af of het nodig/beter is om daar een frontriem op te doen.
ik hoop dat jullie een antwoord hebben!

Groet Wietske
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
brittien schreef:Het is volgens mij ook niet noodzakelijk, een western hoofdstel heeft het ook nietDus alleen voor de mooi volgens mij
Koper schreef:brittien schreef:Het is volgens mij ook niet noodzakelijk, een western hoofdstel heeft het ook nietDus alleen voor de mooi volgens mij
Hoe kom je daar nou bij? Een westernhoofdstel heeft wel degelijk een frontriem. Er bestaan zelfs verschillende uitvoeringen. Aan een westernhoofdstel kan een frontriem zitten die vergelijkbaar is met die van een engels hoofdstel of er kunnen één of twee riempjes aan zitten waar 1 oor doorheen gaat. Maar die laatste zijn voor hoofdstellen met een shank en dat zal TS neem ik aan niet aan een zelfgeknutseld touwhalster hangen.
brittien schreef:Ooooh haha sorry, ik haalde het helemaal in de war met de neusriem... Ik was er eventjes niet bij
Koper schreef:brittien schreef:Ooooh haha sorry, ik haalde het helemaal in de war met de neusriem... Ik was er eventjes niet bij
In de westernsport worden jonge paarden gewoon met een neusriem ingereden en ook aan bosals en sidepulls zitten uiteraard neusriemen. Daarnaast hebben westernpaarden een kinriem die aan het bit zit, en die in die zin de functie van de neusriem qua voorkomen dat het bit door de mond wordt getrokken overneemt.
oomens schreef:Frontriem is net als veel van de andere riemen op 'Engelse' hoofdstellen sowieso niet noodzakelijk. Dat gezegd hebbende is het wel een modeverschijnsel dat zelfs bij ons in de IJslandersport steeds meer in opkomst is (mede met dank aan de bling van Hrímnir)
Ben zelf meer van het praktische; als je het niet nodig hebt, dan hang je het niet aan je paard.