Compositi beugels

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

brittien

Compositi beugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-18 11:22

Hallo,

Ik heb sinds kort een verzorgpaard en dat paard heeft compositi beugels met roze blokjes erin, weten jullie of je die blokjes heel makkelijk kan verwisselen (met natuurlijk toestemming van de eigenaren :o ) en wat zijn jullie ervaringen met die beugels? ]

Groet Britt :)

xZiva_

Re: Compositi beugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:24

de blokjes kun je er makkelijk uithalen, en ze zijn in alle kleuren van de regenboog te koop :D

ik vind ze wel fijn, alleen voor mij iets te licht. heb liever metalen beugels :+

Jeroen van stal Lingehorst aka. Jack Sparrow
Max van stal Lingehorst

brittien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-18 11:24

Oke bedankt!

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:25

Ik heb de zwarte kunstof beugels en verschillende kleuren blokjes. Ik ben er zeer tevreden over en wissel regelmatig van blokje en dat gaat heel gemakkelijk.

Ik heb een beenblessure en voor mij is het juist heel prettig dat de beugels zo licht in gewicht zijn.

www.paardennatuurlijk.com mijn blog over natuurgeneeskunde en orthomoleculaire therapie voor paarden

brittien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-18 11:26

Bedankt!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:27

Ik heb ze in gebruik en vind ze ideaal, zou geen rvs beugels meer willen hebben! Het is even een gedoe om de blokjes te verwisselen, heb het daarom ook nog maar 1x gedaan.. :')

Edit: Ik vind het juist heel fijn dat ze zo licht zijn. Mijn merrie is erg gevoelig en ze raakt soms in de stress als de beugels te veel slingeren (bij bv longeren). Bij deze heb ik daar veel minder last van :)

Alana. ♡

Nissima
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:40

Ik heb ze ook, ben er heel blij mee! Bij elk dekje heb ik wel bijpassende blokjes := Ze vervangen gaat supermakkelijk, alhoewel ik voor het erin frummelen wel een hoevenkrabber gebruik. Het is even een handigheidje maar dat heb je met drie keer proberen al wel door :j

Kathy B+4

brittien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-18 11:42

Nissima schreef:
Ik heb ze ook, ben er heel blij mee! Bij elk dekje heb ik wel bijpassende blokjes := Ze vervangen gaat supermakkelijk, alhoewel ik voor het erin frummelen wel een hoevenkrabber gebruik. Het is even een handigheidje maar dat heb je met drie keer proberen al wel door :j

wat handig met die hoevenkrabber, die ga ik onthouden!! bedankt

brittien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-18 11:44

Ja ik heb er ook wel eens mee gereden en ik vond het ook wel fijn dat ze zo licht zijn!

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:49

Ik heb ze gehad. In die blokjes wisselen moet je even handig worden en als je het eenmaal door hebt gaat het super makkelijk! :j

prugelpiet
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:51

Ik vind ze fijn om mee te rijden, maar die met een breed voetbed zijn nog fijner.

Blokjes verwisselen doe ik niet. Niet mijn paard dus ga geen geld uit geven aan zulke kleine dingetjes. Mooi roze is niet lelijk dus daar hobbelen wij ook mee rond :D

I am because you were

brittien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-18 14:07

prugelpiet schreef:
Ik vind ze fijn om mee te rijden, maar die met een breed voetbed zijn nog fijner.

Blokjes verwisselen doe ik niet. Niet mijn paard dus ga geen geld uit geven aan zulke kleine dingetjes. Mooi roze is niet lelijk dus daar hobbelen wij ook mee rond :D

Haha ja snap ik maar ik ga een geel dekje kopen van Kramer van het merk eco star en dan met een oornetje erbij en dan wil ik misschien voor de leuk ook die beugelblokjes erbij kopen, maar ik vind op de foto van de ej de kleur er heel hard uit zien dus ik weet het sowieso nog niet zeker :j

brittien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-18 14:08

thoranLOVE schreef:
Ik heb ze gehad. In die blokjes wisselen moet je even handig worden en als je het eenmaal door hebt gaat het super makkelijk! :j

Bedankt!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:45

Gaat heel makkelijk. En super fijne beugels. Ik wil geen andere meer.

Zorro ❤️
B + 11 L1+0

brittien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-18 20:48

Bedankt!

brittien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-18 20:49

Weten jullie ook als je ze heel vaak wisselt of ze dan slap worden?

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 02:02

brittien schreef:
Weten jullie ook als je ze heel vaak wisselt of ze dan slap worden?

Als het goed is niet.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 03:07

Aan mijn dressuurzadel hangen ze tegenwoordig ook verplicht :') Kleine uitleg, mn dochter rijd het meerendeel met mijn dressuurzadel en die vond mijn andere beugels van compositi met het brede verende voetbed niet fijn(ik juist ontzettend haha) en heeft deze gekregen. Mijn o zo fijne brede hangen nu aan mijn springzadel waar ik meer mee rij.

En je raad het waarschijnlijk al, ze heeft de beugels met een aantal verschillende kleurtjes blokjes om zo af te kunnen wisselen. Verwisselen gaat super makkelijk, eruit is een eitje, erin vergt even handigheid, eerst de zijkanten en dan het midden erin "klikken" maar als je dat door hebt ben je binnen 2 tellen klaar.

Blokjes worden niet slap of iets van veel wisselen ze zijn er juist voor gemaakt om veel te wisselen en zo telkens in bijhorende set kleur te kunnen rijden ;)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie