Zadeltas aan longeersingel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Zadeltas aan longeersingel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-18 10:02

Hoi Bokkers,

In de nieuwe Kramer catalogus zag ik een supergaaf item wat ik graag wil hebben: een tas die aan de longeersingel bevestigd kan worden in plaats van achter het zadel. Ik rijd namelijk niet op mijn paard, maar we wandelen wel graag.
Van de zomer willen ik en een vriendin met onze paarden wat langere tochten uitstippelen, en die tassen leken mij dus ideaal om wat te drinken en eten mee te nemen.
Ik heb geen creditcard, dus bestellen vanuit de catalogus gaat niet, maar via de site wel. Dus ik ging zoeken, en de tas staat niet op de site. :roll: (Meerdere dingen van die catalogus-pagina niet, trouwens, loop wel vaker hier tegenaan met Kramer.)

Weten jullie misschien waar hij wel te krijgen is, of een alternatief? Of kan ik elke random zadeltas ook aan een longeersingel vastmaken?

Alvast bedankt! :)

Afbeelding
Le bag in kwestie.

Myrthe64
Berichten: 1014
Geregistreerd: 25-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:24


Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Zadeltas aan longeersingel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:30


eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:31

Bijna elke tas kan wel aan een longeersingel. Ze hebben allemaal minstens ringetjes aan de voorkant waar je evt zelf een knipje aan kan doen.

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-18 10:42

Myrthe64: Ik ga even kijken, dankjewel!

Shirley: Haha, ik zat toevallig net op die site te kijken. :) Staan heel mooie tassen op, zal eens kijken of daar iets tussen zit. Wil geen ontzettend dure, want het is niet zo dat we echt dagen op pad gaan. Maar zag al dat er ook wat lagere prijzen tussen zitten.

Eilleen333: Ah, oké. Dan ga ik me daar ook in verdiepen.

Thanks allemaal, kan weer even verder. :)

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Zadeltas aan longeersingel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:44

Tenminste, ik neem aan dat je een longeersingel hebt waar wel ergens ringetjes aan zitten? Dan kan bijna alles er wel op.

Natasja71

Berichten: 207
Geregistreerd: 18-02-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:46

Misschien gek idee, maar even mailen of bellen met Kramer? Kan gewoon in het nederlands mailen hoor, heb ik al eens gedaan en heel fijn geholpen. En dan kun je ook vragen of je op andere manier kunt betalen?

Tas ziet er mooi uit en lijkt me wel mooi stabiel.

Succes

tennan
Berichten: 3102
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: Zadeltas aan longeersingel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:48

Dabo Design maakt tassen naar wens, is dat misschien iets voor je? Ik vind haar prijzen behoorlijk meevallen.

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-18 13:36

eilleen333 schreef:
Tenminste, ik neem aan dat je een longeersingel hebt waar wel ergens ringetjes aan zitten? Dan kan bijna alles er wel op.


Ja, er zitten ringetjes aan mijn singel. :j

Natasja71: Ik zal ze even mailen. Nog niet eens aan gedacht, wauw. 8)7 Het trekt me omdat deze tas echt voor een singel is ontwikkeld ipv een zadel, en ik heb het gevoel dat hij daarom idd stabieler zal liggen dan een 'gewone' zadeltas. Ik kan het helemaal mis hebben, maar dat is dan weer mijn logica. :')

Tennan: Volgens mij zag ik die in het topic die hier eerder werd genoemd ook voorbij komen. Ga ik ook naar kijken!

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Zadeltas aan longeersingel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:40

Wij hebben een gewone zadeltas aan de longeersingel, maar beperken ons dan tot 1 flesje drinken en wat te eten per kant. Ook probeer ik het middenstuk van de tas op de singel te leggen en niet erachter, omdat ik niet wil dat het schuurt, snijdt of drukt.
Ben wel benieuwd naar die van Kramer in het echt. De oppervlakte voor de rug is in ieder geval groot. Hopelijk ook stevig genoeg zodat het niet samenvouwt tot een smal strookje.

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Zadeltas aan longeersingel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-18 13:49

Ik heb ze een mailtje gestuurd. :)

Ben wel van plan om in het geval van een gewone zadeltas een zadeldekje onder de singel te leggen. Dat lijkt me voor paard comfortabeler. We hoeven ook eigenlijk niets meer mee dan iets te eten en een flesje drinken, dus dat scheelt wel. Vond inderdaad het brede oppervlak er goed uitzien.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Zadeltas aan longeersingel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:51

Post je even hun antwoord? En als je 'm gaat bestellen hoe die bevalt? Dan nemen wij 'm wellicht ook. Zo jammer dat je 'm niet even vast kunt houden; er speciaal voor naar kramer rijden vind ik een beetje zonde.

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Zadeltas aan longeersingel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-18 13:56

Ja, zal ik zeker doen! Ik houd jullie op de hoogte. Hopelijk reageren ze vlot.

Ik heb trouwens ook nog op productnummer gezocht, maar dan kreeg ik voltigeschoentjes. Niet echt waar ik naar op zoek was. :')
De winkel zelf is voor mij ook te ver rijden om even iets in handen te hebben.

tennan
Berichten: 3102
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:00

marley93 schreef:
Ik heb ze een mailtje gestuurd. :)

Ben wel van plan om in het geval van een gewone zadeltas een zadeldekje onder de singel te leggen. Dat lijkt me voor paard comfortabeler. We hoeven ook eigenlijk niets meer mee dan iets te eten en een flesje drinken, dus dat scheelt wel. Vond inderdaad het brede oppervlak er goed uitzien.


Je zou ook kunnen kiezen voor een dekje voor boomloze zadels, die laten de ruggengraat mooi vrij van gewicht. Dat is zeker wel prettig als je toch eens wat meer meeneemt.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Zadeltas aan longeersingel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:10

Die zouden ze dan eigenlijk in een smalle versie moeten maken, iets breder dan een longeersingel ofzo. Dan kun je zowel longeersingel als zadeltas erop leggen en toch ruggengraadvrijheid creëren.

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:16

Online creditcard via pay2d. Goedkoop en simpel, en veilig. :P

Edit; creditcard zelf is gratis, je betaalt alleen €2 per transactie als je geld opwaardeert vanaf je bankrekening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:28

Zien er goed uit! Ben benieuwd als je ze kan bestellen hoe het er in het echt & op het paard uitziet ;)

Ik heb op het op dit moment zo:
Afbeelding

Afbeelding

Is een tas & flessenhouder van Dabo, oorspronkelijk gemaakt voor mijn zadel maar gaat ook prima met de longeersingel. Nu zat er niet veel in omdat ik nog eens wilde kijken hoe het na lange tijd ging, maar bedoeling is wel dat hij ook meer pakpaard wordt ;)

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Zadeltas aan longeersingel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-18 15:53

Oké, ik heb antwoord! Kreeg echt vlot een mailtje terug, heel fijn.
Het product is dus uitverkocht. Binnen twee weken zou het weer online moeten staan, dus ik ga gewoon de site elke dag even checken. :Y)

brittien
Berichten: 267
Geregistreerd: 29-08-17

Re: Zadeltas aan longeersingel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 22:34

Nooit geweten dat kramer ook een winkel heeft :+

faunty

Berichten: 1791
Geregistreerd: 06-06-13

Re: Zadeltas aan longeersingel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:14


pmarena

Berichten: 48138
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:22

Barefoot heeft ook een paardenrugzak, maar dat is wel een behoorlijk andere prijsklasse zo te zien, maar daar heb je dan ook geen longeersingel of iets anders bij nodig :)

Foto gemaakt door Nikki de Kerf:

Afbeelding

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-18 18:34

faunty schreef:


Ah super dat je het zegt! Ik heb m gelijk besteld! :D Er stond dat ie binnen twee weken weer leverbaar is, en de bezorgtijd stond op ‘binnen 6 werkdagen’ dus ik ben benieuwd.
Wanneer ik m heb zal ik foto’s plaatsen!

Pmarena: die ziet er heel mooi uit! Wel een iets ander prijskaartje inderdaad. Ik denk wel dat ik hem voor de toekomst in mijn achterhoofd houd, want hij ziet er echt heel goed uit.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 19:38

Oh, fijn!
En nog binnen de "geen verzendkosten" termijn :):)

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Zadeltas aan longeersingel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-18 19:48

Ja, ben ik ook blij mee! Baalde stiekem al een beetje dat ie pas buiten die actie om bestelbaar zou zijn.

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Zadeltas aan longeersingel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 19:51

Wij gebruikten altijd een fietstas aan een singel, maar dat is 10 jaar geleden haha