Opgelicht met een zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 18:56

_Dracarys schreef:
Je hebt het zadel daar achtergelaten en hij moet het geld overmaken begrijp ik hieruit?


Klopt

Ik ben nog minderjarig ja.
Zadel daar achtergelaten. Hij zou alles terugstorten.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23458
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 18:58

Heb je helemaal niks contant gehad? Staat deze afspraak op papier?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 19:00

Polly schreef:
Heb je helemaal niks contant gehad? Staat deze afspraak op papier?


Niets. Staat ook niet op papier. Maar als hij het waagt om niks over te maken, hang ik hem op aan de hoogste boom: social media. Plus de wind van voren.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37269
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 19:00

Oef heb je alleen zijn woord? Geen bewijs op papier van de gemaakte afspraken? Waarom is je moeder niet ook meegegaan trouwens?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110721
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 19:03

Niet zo over je heen laten lopen en hem vertellen dat het NIET past en jij recht hebt op teruggave.

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 19:05

En wat zei die engelstalige meneer?

Hoeveel geld wilde de zadelmaker achterhouden?

En wie heeft nu vastgesteld dat het zadel niet past?

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 19:10

Oei, tricky om 'm zo af te geven zonder geld te krijgen of iets zwart op wit te hebben..

Anoniem

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 19:25

Moeders wilde het conflict niet aangaan.
Ik denk dat hij de helft zou terugbetalen.
3 mensen hebben vastgesteld dat het in elk geval niet past. 3 mensen die er veel meer verstand van hebben als ik.

Tricky? Nah. Ik haal t morgen weer op en hij hoeft me niks te flikken.

Anoniem

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 19:25

Ik heb geen idee wat de engelstalige meneer allemaal heeft gezegd, maar ik denk niet iets aardigs

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 19:45

Anoniem schreef:
Moeders wilde het conflict niet aangaan.
Ik denk dat hij de helft zou terugbetalen.
3 mensen hebben vastgesteld dat het in elk geval niet past. 3 mensen die er veel meer verstand van hebben als ik.

Tricky? Nah. Ik haal t morgen weer op en hij hoeft me niks te flikken.


Maar wie / wat? Wat is de achtergrond van die mensen?

In elk geval ook jouw instructrice, toch?

senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 19:59

Wat jammer, maar wel een beetje te verwachten.
Daarom ook het advies, laat dit jouw ouders regelen.
Zij hebben voor het zadel betaald, dus zij doen de onderhandelingen.

bartjeminoes

Berichten: 592
Geregistreerd: 02-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:04

Maar nu ben je met een man meegegaan die je ook niet goed kent. Je hebt geen idee wat hij gezegt heeft en vervolgens zonder een contract of een deel terugbetaald laten jullie daar een zadel van waar jij 1500,- voor betaald hebt zomaar achter?

En als meneer de zadelmaker echt zo lastig is en niet zn aardige man denk ik dat jij als minderjarige niet 'ff zo makkelijk' dat zadel terug gaat halen. Ik vind het geen slimme zet!

En ik vraag me af waarom wou je moeder het conflict niet aangaan? Neem aan dat zij het ook een smak geld vind en dat ook zij dat graag terug wil?

Ladygiroc

Berichten: 5084
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:05

Oeii niet handig om je zadel achter te laten zonder centen te hebben gehad. Dikke kans dat ie morgen zegt dat hij geen zadel heeft en dan ben je alles kwijt.

Je zei eerder dat je papa ook kon zorgen dat hij het geld terug zou krijgen, had hem het laten regelen. Met een beetje pech ben je alles kwijt nu, je geld en je zadel..

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:05

De helft? Kan je niet proberen om er toch nog eens naar te laten kijken door hun en het in te ruilen voor een goede tweedehands? Nu lever je wel echt enorm erop in? Hoe oud ben jij eigenlijk ts?

senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:11

Ladygiroc schreef:
Oeii niet handig om je zadel achter te laten zonder centen te hebben gehad. Dikke kans dat ie morgen zegt dat hij geen zadel heeft en dan ben je alles kwijt.

Je zei eerder dat je papa ook kon zorgen dat hij het geld terug zou krijgen, had hem het laten regelen. Met een beetje pech ben je alles kwijt nu, je geld en je zadel..


Nou, dat zal wel meevallen, denk ik zo. Erger maken dan het is, is ook niet nodig.
Maar het lijkt mij wel verstandig als een ouder nu de onderhandeling overneemt.

Anoniem

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:44

Mn moeder boeit het niet zo veel. Ze vind dat ik het moet laten. En het voor 200 dan maar terug moet verkopen. Als het bedrag niet minder is.
Mn pa, tja. Die heeft niet echt een mening.

Ik zie die mensen vd shop er niet op aan, om zomaar dat zadel achterover te drukken. Dat doen ze niet. Dat is iets wat ik zeker weet. Ik wil niet dat diezelfde zadelpasser nog aan mijn paard komt. Hij wilde het zadel anders ruilen. Maar wie weet wat voor bocht ik dan krijg.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 22:49

Sorry naar ik vind je ouders echt laks hierin.. komop hebben ze geen eigen mening. Is een duur zadel...

Mijn pa zou ontploffen als dit zou gebeuren ook al ben ik 30, en hij geen verstand van zadels heeft zou hij me helpen.

Maar goed dat ter zijde. Ik hoop maar dat de man t geld terug stort.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 23:06

plutolover schreef:
Sorry naar ik vind je ouders echt laks hierin.. komop hebben ze geen eigen mening. Is een duur zadel...

Mijn pa zou ontploffen als dit zou gebeuren ook al ben ik 30, en hij geen verstand van zadels heeft zou hij me helpen.

Maar goed dat ter zijde. Ik hoop maar dat de man t geld terug stort.


Precies mijn idee, weet ook even niet zo goed wat ik hiervan moet zeggen..

Autumnn

Berichten: 8042
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 23:20

Ik lees al een tijdje mee maar ik mis toch echt wel even jouw ouders in het verhaal. Voornamelijk na jouw laatste post. Die vinden 1500 euro weinig geld?? Of zijn ze, sorry voor het woord, zo laks?
Tip voor jou: ga er achter aan! Want als jij deze houding je hele leven houdt, zal je nooit rijk worden! Ze zeggen niet voor niets, brutalen hebben de wereld :)

Even on topic:
Als ik het goed begrijp laat je je dure zadel achter bij een man waar je al een slechte verstandhouding mee hebt en je DENKT wel het geld terug te krijgen?
Of je moet alles op voicerecorder hebben maar zelfs dan wordt, als hij niks terugstort, het verhalen een heel erg moeilijk en lastig traject. Hoe weet je wat je terug krijgt voor het zadel? En waar kan je naar referen? Een eventuele rechter zou hier niks mee kunnen. Mondelinge afspraken zijn heel erg moeilijk te bewijzen!

Ik snap dat jou niks aan te rekenen valt omdat je minderjarig bent en je waarschijnlijk alles nog door een roze bril ziet, maar zo werkt de wereld helaas niet.
Tele2 heeft bij mij drie maanden lang een dubbel abonnement op mijn telefoon gezet waardoor ik dubbele kosten heb gehad. Maar als ik er niet achteraan was gegaan en niet op mijn strepen was gaan staan waren hun vrolijk doorgegaan met incasseren. En dan had ik alles verder nog zwart op wit staan en hun geen poot om op te staan.

Ik ga voor je duimen dat deze beste man wat geld naar je terugstort maar ik heb er een hard hoofd in eerlijk gezegd. Ik hoop dat je met mijn post wel even beter gaat nadenken en direct morgen teruggaat en het zwart op wit gaat zetten. Succes TS!
Ik ben trouwens wel benieuwd waar dit is, ik woon ook in NH. Mocht het in de buurt zijn kan ik wel wat tijd vrij maken om met je mee te gaan.

Ladygiroc

Berichten: 5084
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 23:43

senna21 schreef:
Ladygiroc schreef:
Oeii niet handig om je zadel achter te laten zonder centen te hebben gehad. Dikke kans dat ie morgen zegt dat hij geen zadel heeft en dan ben je alles kwijt.

Je zei eerder dat je papa ook kon zorgen dat hij het geld terug zou krijgen, had hem het laten regelen. Met een beetje pech ben je alles kwijt nu, je geld en je zadel..


Nou, dat zal wel meevallen, denk ik zo. Erger maken dan het is, is ook niet nodig.
Maar het lijkt mij wel verstandig als een ouder nu de onderhandeling overneemt.


Je zou ze de kost moeten geven...

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 23:58

plutolover schreef:
Sorry naar ik vind je ouders echt laks hierin.. komop hebben ze geen eigen mening. Is een duur zadel...

Mijn pa zou ontploffen als dit zou gebeuren ook al ben ik 30, en hij geen verstand van zadels heeft zou hij me helpen.

Maar goed dat ter zijde. Ik hoop maar dat de man t geld terug stort.


Helaas zijn niet alle ouders zo betrokken. Dus wrijf maar even in je handjes dat jouw vader zo is, het is niet vanzelfsprekend of normaal. Sommige kinderen en pubers zou nou eenmaal wat meer afhankelijk van zichzelf en anderen.

Gelukkig heeft TS er na dit topic tien paar bokt ouders bij, wat een reacties :')

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 08:03

Ik snap heel goed dat niet iedereen zulke ouders heeft.

Maar als ik goed begreep heeft haar vader dit zadel gekocht? En is hij nu zijn geld kwijt en dat vind hij maar Oke??

Als hij nou een auto koopt en die blijkt naderhand van alles te mankeren ga je toch terug.

Maar goed. Ik hoop echt voor ts dat ze t geld terug krijgt. En dat het niet een te ingewikkelde situatie gaat worden.

Anoniem

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 08:25

Mijn moeder begint eindelijk haar ogen te openen. En zoekt al naar instanties en weet ik veel wat.
Wel snapt ze dat ze het hele bedrag niet terugkrijgt. Omdat het dus een paar maandjes is gebruikt. Nou is dit natuurlijk onzin, want die man verkoopt ons een zadel wat al die tijd al niet past dus. Ik vind dat het gevolg dan voor zijn rekening is.
Maargoed. Ja mn pa houd zich liever erbuiten. Die is wat dat aan gaat niet heel gebekt op het moment zelf. Thuis wel, maar als het dan echt moet gebeuren niet.
Ik zit er al over te denken die man gewoon weer op te bellen straks. Ik heb nu op papier wat mijn instructrice en de instructrice van mijn vriendin hebben gezien wat allemaal niet past aan het zadel.
Het is in elk geval te groot volgens mijn vriendin haar instructrice je kan 2/3 volle vuisten in de kamer proppen als het zadel er gesingelt op zit.. mogen dacht ik 3 vingers zijn.
Ik ga kijken wat ik hiermee kan.

Note: mijn ouders zijn inderdaad erg laks. Altijd al geweest met dit soort dingen.

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 08:34

Dus 2 van de 3 mensen die zeggen dat het niet past, zijn instructrice? Is die derde een zadelmaker?

En die ene instructrice is diegene die jou vertelde dat de Wintec wel goed paste? Ik zou mijn bedenkingen hebben over haar inschattingsvermogen vwb passende zadels.

Het is jammer dat jullie het advies van oa Janouk niet opgevolgd hebben.

Hey is nu zijn woord tegen het jouwe, op internet circuleren berichten van jou waarin staat dat het zadel perfect past(e). In deze situatie is het dus inderdaad een gebruikt zadel met gebruikerssporen waar iemand vanaf wil.

Ik snap niet dat jouw ouders ziet laks zijn als dit soort bedragen al bijna teveel zijn om in 1x te kunnen betalen. Tenminste, ik meen dat je dat meerdere keren ergens geschreven hebt

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 08:49

Anoniem schreef:
Zolang we in termijnen kunnen betalen maakt het bedrag niet zoveel uit. In 1x betalen is gewoon moeilijk voor ons.
Als ik mijn vader meeneem weet ik bijna zeker dat we ons geld terugkrijgen. Die houd echt zijn standpunt vast. En gaat ook niet eerder weg voordat we t geld terughebben.
Ik heb geen fotos zonder dekje van het zadel op het paard.
Bovenstaand boomloos dressuurzadel ziet er goed uit. Maar ik heb nu allereerst Country Mill gemaild en wat vragen gesteld. Vanuit daaruit kijk ik verder. Vervoersmogelijkheden e.d. Dan vanuit daaruit verder kijken.
Ik heb 3 vaste dagen waarop ik longeer. Daar kan ik er evt 4 van maken. Dinsdags heb ik les, en dan heb ik 2 dagen om dat door te pakken naast het longeren.
Vrij doe ik eigenlijk nooit aan, soms.
Ze krijgt alleen vrij in situaties waarbij het echt niet anders is.



Ts wst wil je nou? Je spreekt jezelf zo tegen. Als je je vader meeneemt krijg je zeker je geld terug en nu een paar dagen later is je vader geen standvastige man... :?