Welke spring zadel heeft een vastere zit.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loesje4600

Berichten: 768
Geregistreerd: 11-06-12
Woonplaats: naast het bos

Re: Welke spring zadel heeft een vastere zit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 14:55

En stroever oppervlak zal denk ik altijd helpen in het steviger zitten als een gladder oppervlak. Denk dat daarbij de pasvorm voor je billen en benen ook gewoon heel belangrijk is. Als je lekker en comfi in een zadel zit zit je automatisch ook beter en steviger

Wdj

Berichten: 481
Geregistreerd: 26-04-13
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 14:56

Ik zweer bij de Prestige Roma!

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Welke spring zadel heeft een vastere zit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 16:52

Had precies dezelfde ervaring als de ts. Jaar geleden heel rustig een beetje begonnen met springen met mijn Kentaur Afrodite met onwijs dikke wrongen. Maar omdat het toch maar om hele kleine sprongen ging geen enkel probleem. Toen ik echter een eerste onderlinge wedstrijd ging rijden (met even kleine sprongen), was de pony wat enthousiaster en werd ik meters uit het zadel geworpen en was ook alle aansluiting kwijt met het zadel.

Dus op zoek naar een springzadel. Eerst wat zadels van stalgenootjes gepast en ondanks dat ze super lagen op de pony miste ik zelf steun en vond ik het zelfs eng om erop te rijden. Had continu het gevoel dat als de pony weg zou springen ik er direct naast zou liggen.

Gekeken naar een zadel met wat meer wrong ik ook niet te hoge prijsklasse en uitgekomen bij het oude typt BR Jos Lansink. Afgelopen weekend een eerste parcours gesprongen en het zit echt heerlijk. Zelfs nog een bijna weigering perfect uit kunnen zitten. Dus absoluut een aanrader en ook betaalbaar.