Ik heb net korfbeugels besteld, omdat mijn voet altijd er doorheen schiet of eruit schiet, omdat me riding skills niet top zijn. Maar ik voel me eigenlijk wel een beetje een grote baby zijn er meer mensen die met korfbeugels rijden?
Ja, ik rij heerlijk buiten met mn EZ Ride beugels, lekker breed voetbed met korf zodat ik gewoon op mn gympen kan rijden.
Maar als je voet er telkens uitschiet door verkeerde houding is het misschien handig om een keer een (zit) lesje te volgen.
x_ankieee
Geplaatst: 14-03-18 18:10
Ik zie het vaak voorbij komen in endurance. Heb je les? Wellicht schieten je voeten door de beugels omdat je houding (nog) niet correct is. Les kan helpen!
Unique6
Geplaatst: 14-03-18 18:10
Wat is de reden dat je je een ‘grote baby’ voelt? Het is een extra veiligheidsmaatregel, zodat je niet met je voet in de beugel blijft hangen mocht je vallen. Dat is niets om je voor te schamen. Daarnaast, misschien is het een goed idee om wel aan je ‘riding skills’ te gaan werken, want je houding is niet correct wanneer je met je voet in het korfje gaat hangen. En om antwoord op je vraag te geven, nee ik rijd niet met korfjes.
black_kelpie
Geplaatst: 14-03-18 18:11
Ik! En ik wil nooit meer iets anders! Ze zijn veilig en doordat ze breed zijn hebben mijn voeten veel steun. Mijn enkel is gebroken geweest en er zit nog een hele ijzerwinkel in, daar had ik met gewone beugels veel last van. Nu helemaal niet meer. Beste aankoop ooit.
Erkennen dat iets niet veilig is en er iets aan doen is volgens mij juist heel volwassen, niks om je voor te schamen. En er heeft helemaal niemand last van als je korfbeugels gebruikt
Ik rij ook met korfbeugels. Dit omdat ik voornamelijk buitenritten rij en ik dit veiliger vind dan gewone beugels. Ook rijd het voor mij fijner.
tinker_sally
Geplaatst: 15-03-18 14:27
Ja vind het fantastische dingen. Ik heb losse korfjes die ik op mijn stijgbeugel heb gezet. Nooit meer dat mijn schoenen doorschieten en dan op het breedste punt blijven haken. Alleen beugels opsteken gaat niet meer, omdat ik de riemen onder mijn zweetblad heb. Maar dat is het enige minpuntje
Ik rij ook met korfbeugels, ideaal. Werken aan je houding is niet in één les gebeurt en als je er in de tussentijd voor kiest toch veilig te kunnen rijden is alleen maar een heel volwassen keus. Mijn ervaring is door zelf een veilig gevoel te hebben ook beter te kunnen ontspannen in plaats van steeds geforceerd mijn voeten goed te houden. Daardoor verbeterde ook mijn houding sneller. Daarnaast ook heel fijn als je eens met andere schoenen rijd dat het ook nog altijd veilig is.