Ervaringen pasvorm Euroriding zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ervaringen pasvorm Euroriding zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 15:23

Zoals de titel al aangeeft :D, zijn er hier bokkers die iets meer kunnen vertellen over de pasvorm en maten van de verschillende Euroriding zadels?

Voor mijn Arab heb ik een 17 inch ER Diamant die super ligt maar zeker niet langer mag zijn. Zelf geef ik alleen de voorkeur aan een zadel met een wat meer gesloten zit en meer wrong. Binnen Euroriding kom ik dan uit bij de Titan II en de Luxor (al wordt de laatste niet meer gemaakt geloof ik).
Afgelopen week heb ik naar verschillende winkels gebeld die Euroriding verkopen en ik kreeg uiteenlopende antwoorden. Van 'als de Diamant goed ligt, gaat een Titan nooit passen' tot aan 'als je een Diamant hebt, past de Titan zeker weten'. Eén winkel gaf zelfs aan de Titan niet meer te willen verkopen vanwege de slechte pasvorm. Kortom, geen één antwoord was hetzelfde :+.

Ik hoef ook helemaal niet à la minute een ander zadel. Ik ben me alleen aan het oriënteren of de Titan/Luxor eventueel iets voor ons zou kunnen zijn. Ook ben ik benieuwd of de maten (inch/fit) hetzelfde vallen. Helaas heb ik niemand in de omgeving met een Titan of Luxor.

Uiteraard zijn is zelfs de ene Diamant de andere niet maar misschien zijn er bokkers die wat meer van de pasvormen af weten.

Odetje92

Re: Ervaringen pasvorm Euroriding zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 18:59

De Diamant schijnt een meer gewelfde boom te hebben en een Titan juist wat rechter, dus hangt van de rug vorm van je paard af

kvfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:06

ik had een euroriding om te testten. eigenlijk wel een prima zadel alleen was het kussen kanaal aan het eind zo smal dat er maar twee fingers tussen kon. afhankelijk of je dit wel of niet wilt en of je paard dit wel of niet fijn vind. Ik wilde het iig niet hebben
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Lina

Re: Ervaringen pasvorm Euroriding zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:10

Ik heb voor mijn kleine brede tinker merrie een eurording luxor! Ik ben er erg tevreden van! Ik had eerst enkele zadels gepast met meer kniewrong maar dat was echt mijn ding niet! De luxor vind ik goed zitten! Ik kwam hiervoor van een kieffer lech profi :).
Afbeelding
Afbeelding