Voor mijn Arab heb ik een 17 inch ER Diamant die super ligt maar zeker niet langer mag zijn. Zelf geef ik alleen de voorkeur aan een zadel met een wat meer gesloten zit en meer wrong. Binnen Euroriding kom ik dan uit bij de Titan II en de Luxor (al wordt de laatste niet meer gemaakt geloof ik).
Afgelopen week heb ik naar verschillende winkels gebeld die Euroriding verkopen en ik kreeg uiteenlopende antwoorden. Van 'als de Diamant goed ligt, gaat een Titan nooit passen' tot aan 'als je een Diamant hebt, past de Titan zeker weten'. Eén winkel gaf zelfs aan de Titan niet meer te willen verkopen vanwege de slechte pasvorm. Kortom, geen één antwoord was hetzelfde

Ik hoef ook helemaal niet à la minute een ander zadel. Ik ben me alleen aan het oriënteren of de Titan/Luxor eventueel iets voor ons zou kunnen zijn. Ook ben ik benieuwd of de maten (inch/fit) hetzelfde vallen. Helaas heb ik niemand in de omgeving met een Titan of Luxor.
Uiteraard zijn is zelfs de ene Diamant de andere niet maar misschien zijn er bokkers die wat meer van de pasvormen af weten.