Fijne leren longeersingel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Fijne leren longeersingel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 21:09

Nu ik zo'n 2 a 3x in de week longeer aan de dubbele longe.
Begin ik me dood te irreteren aan dat goedkope stoffen ding :')
Vind dat hij niet fijn op zijn plek blijft liggen. En vind het 'aansingelen' ook echt vervelend met die stoffen gaatjes.

Nu wil ik heel graag een fijne leren longeersingel van goede kwaliteit. Heb al wat rond gesnuffeld maar vind de keuze niet echt heel reuze.

Welke zijn aanraders?

Equardor
Berichten: 101
Geregistreerd: 23-01-11
Woonplaats: ergens waar het rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 21:13

gewoon een goed passend menschoftje werkt voor mij het beste. en met goed passend bedoel ik voldoende ruimte voor de ruggegraad tussen de kussens van het schoftje. Succes

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Fijne leren longeersingel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 21:17

Heeft een menschoftje wel de mogelijkheid om de longeerlijnen langs het lijf te laten lopen?

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 21:30

Ik heb de singel van Barefoot gekocht, met een pommel om de schoft vrij te houden. Ligt als een huis zonder echt aan te hoeven singelen. En voor paardlief ook comfi. Het is even een investering, maar absoluut de moeite waard!

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: Fijne leren longeersingel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 21:35

Lammert Haanstra singel :j

ChristaMoor

Berichten: 2640
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 21:35

Zeker als je met dubbele lijken of bijzet longeert, schuift de singel naar voren. Sowieso is het dan fijn om een staartriem te gebruiken, waardoor de singel niet naar voren wordt getrokken en tegen de schoft aan komt. Ik heb een leren singel van imperial riding, gekocht bij bol.com\agradi voor rond de 60 euro. Zitten twee singels bij en heeft redelijke schoftvrijheid. Daarbij dus wel een staartriem. Heel veel ringen.
Afbeelding

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 21:40

s6801881 schreef:
Ik heb de singel van Barefoot gekocht, met een pommel om de schoft vrij te houden. Ligt als een huis zonder echt aan te hoeven singelen. En voor paardlief ook comfi. Het is even een investering, maar absoluut de moeite waard!


Ik heb even gegoogled. En wat ziet dat er ontzettend fijn uit zeg. Heel mooi ding.
Vind de prijs in vergelijking met andere leren longeersingels reuze mee vallen.

Zie wel dat ze er alleen zijn in pony en full. Ik neem aan dat pony echt heel pony is.
En full geschikt is voor de bredere/ forse d / e pony's tot paard?

@Christamoor Klopt. Ik longeer doormiddel van de dubbele longe die ik van de kaptoom door een ring aan de zijkant naar mijn handen laat lopen.
Werkt voor mijn paarden super.
Vind alleen dat de longeersingel niet lekker op zijn plek blijft liggen.
Maar een combi van een leren longeersingel met staartriem zou dat op moeten lossen?

ChristaMoor

Berichten: 2640
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Re: Fijne leren longeersingel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 21:49

ja, bij mij werkt dit zeer goed. Je hoeft dan de singel ook niet zo strak aan te singelen

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 00:42

felicity schreef:
s6801881 schreef:
Ik heb de singel van Barefoot gekocht, met een pommel om de schoft vrij te houden. Ligt als een huis zonder echt aan te hoeven singelen. En voor paardlief ook comfi. Het is even een investering, maar absoluut de moeite waard!


Ik heb even gegoogled. En wat ziet dat er ontzettend fijn uit zeg. Heel mooi ding.
Vind de prijs in vergelijking met andere leren longeersingels reuze mee vallen.

Zie wel dat ze er alleen zijn in pony en full. Ik neem aan dat pony echt heel pony is.
En full geschikt is voor de bredere/ forse d / e pony's tot paard?


Ik heb de full op mijn arabje van 150 liggen, maar wel met een dressuursingel van 45cm.

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Fijne leren longeersingel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 14:26

Ik heb laatst de singel van Lammert Haanstra kunnen lenen van een stalgenoot, wat een top ding! Ruim verstelbaar (haar paard is ruim 1.80, mijn merrie 1.60) en bleef perfect liggen!

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 18:02

Ik heb de Ideal, echt ideaal ding! Fijner dan de Lammer Haanstra vind ik, juist voor de dubbele longe.

Ik heb er geen staartriem bij, is niet nodig. Maat full past van D-pony tot groot paard.

EngeltjeSJarig

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Re: Fijne leren longeersingel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 18:09

De leren Ideal longeersingel is ook heel fijn! Te gebruiken voor mijn haflinger van 1.48 en tinkerkruising van 1.63.
Mooi vrij rond de schoft en ook zuinig in gebruik.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 18:14

Ik gebruik een menschoftje :)en dan de lijnen door de lussen waar normaal de lamoenboom in gaat.

Afbeelding
Afbeelding

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Fijne leren longeersingel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 18:35

Lammert Haanstra, heb m al jaren in gebruik, blijft mooi.