Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dorothea schreef:Hannanas schreef:In principe past je zadel dan niet goed genoeg. Mono of niet, dat heeft op zichzelf geen enkel effect op een dekje.
Waar zit het probleem dan?
Hannanas schreef:In principe past je zadel dan niet goed genoeg. Mono of niet, dat heeft op zichzelf geen enkel effect op een dekje.
AmyPony schreef:Hannanas schreef:In principe past je zadel dan niet goed genoeg. Mono of niet, dat heeft op zichzelf geen enkel effect op een dekje.
Niet mee eens. Ik heb de BR Bach en die heeft de zadelmaker voor mijn paard aangemeten, past dus zeker wel. En toch schuiven sommige dekjes naar achter, maar BR dekjes blijven perfect liggen.
Onzin dus dat het zadel dan niet goed past. Het is mogelijk, maar niet een feit.
Hannanas schreef:In principe past je zadel dan niet goed genoeg. Mono of niet, dat heeft op zichzelf geen enkel effect op een dekje.
zefiros schreef:Hannanas schreef:In principe past je zadel dan niet goed genoeg. Mono of niet, dat heeft op zichzelf geen enkel effect op een dekje.
Dat kan een reden zijn natuurlijk.
In mijn geval is het echt afhankelijk van het dekje. De zadelmaker is hier net weer geweest om mijn op maat gemaakte zadel bij te vullen.
Bij een dik dekje schuift alles. Dun dekje gaat prima. Dat is trouwens een BR dekje inderdaad!
Ik ga zeker die van lemieux bekijken!
AmyPony schreef:Zeker geen onzin. Zadelmakers en -passers zijn niet heilig, er gaat zoveel mis in die wereld.[/quote]
Laurie schreef:AmyPony schreef:Zeker geen onzin. Zadelmakers en -passers zijn niet heilig, er gaat zoveel mis in die wereld.
Seventeen schreef:Ik heb ook een monoblad, en had dikkere eurostar dekjes eronder, die gingen ook schuiven. Nu heb ik een fijne en dunne Lemieux eronder en nergens geen last van.
dorothea schreef:Linda Roost heeft een drukmeting uitgevoerd, waarbij ik mijn paard met volledig weggedrukte rug heb laten bewegen, juistom te controleren of het zadel ook ‘goed’ blijft liggen als hij volledig verkeerd loopt. Uitstekende drukverdeling, alleen zwaartepunt ligt net wat achter het midden, maar dit is volgens Linda - gezien mijn gewicht - geen enkel probleem. Als het zadel erg verkeerd zou liggen zou dit na deze meting toch wel moeten blijken?
En welk dekje van Lemieux wordt er bedoeld? Zitten aardig prijzige tussen
AmyPony schreef:Zeker geen onzin. Zadelmakers en -passers zijn niet heilig, er gaat zoveel mis in die wereld.[/quote]