Binnenvoering dekens kapot, hoe maken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stippie

Binnenvoering dekens kapot, hoe maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 20:43

Goede dag.

Ik heb 2 dekens van Imperial riding met extra sterke buitenstof. Maar inmiddels zijn bij beide dekens de binnenvoering van stuk.
Het begon met plekken op de schouders wat een stukje gescheurd was (een van de dekens heb ik zo 2e hands gekocht)
Maar inmiddels zijn de dekens aan de binnenkant van schouder tot schouder over de schoft heen gescheurd.

Een deken heb ik afgelopen zomer nieuw gekocht en is alleen deze winter gebruikt overigens.

Maar ik vroeg me af, zijn er meer mensen die dit probleem herkennen? En heb je zelf de deken gemaakt of zijn er bedrijven die het kunnen maken?
De dekens zijn van de buitenkant nog zo goed als nieuw namelijk en dus zonde om weg te gooien.

Het zijn overigens een 350gram deken met hals en een 200gram(waarschijnlijk) zonder hals.

josie

Re: Binnenvoering dekens kapot, hoe maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 23:00

Zelf naaien? Niet met een machine maar met de hand.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 23:04

Of er helemaal uit halen?
Kun je misschien een heel nieuw stuk erin zetten of een andere deken eronder.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 20:51

Laten repareren bij bedrijf waar je ook dekens kunt wassen.

Wat ik overigens niet begrijp is waarom je het niet gelijk zelf hebt gerepareerd (met de hand) toen het nog een klein scheurtje was

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 21:48

Bedankt voor het mee denken.
Ik denk dat laten repareren toch wel prijzig zal worden en dat ik zelf maar er mee bezig moet.

En dat ik zelf niet het gelijk gemaakt heb is vooral luiheid. Heel dom van me. Maar ik ben al niet handig met naald en draad en had het niet zo erg verwacht. Ik wilde het maken zodra de iets dunnere dekens op konden (nu inmiddels)

Verder nog niemand die er ervaring mee heeft en die evt anders een prijs indicatie kan geven wat het repareren zou kosten?
Wassen doe ik zelf altijd namelijk, dus ik ben ook niet zo bekend met die bedrijven.