Ervaring Childeric dressuurzadel

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Appelsapje

Ervaring Childeric dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-18 12:46

Hoi iedereen!

Ik zoek een nieuw dressuurzadel en mijn instructrice raadde mij er eentje aan van childeric. Echter houd het hoge prijskaartje dat eraan hangt mij tegen om direct een afspraak te maken met de zadelpasser. Ik zoek daarom enkele ervaringen met betrekking tot dit merk om een duidelijker idee te krijgen of het prijskaartje het waard is.

Groetjes

Ashleytjuhh

Re: Ervaring Childeric dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 12:47

wat zou je graag willen weten? ik heb er een.

Appelsapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-18 12:50

Ashleytjuhh schreef:
wat zou je graag willen weten? ik heb er een.

Vind je dat je paard er beter onder loopt? Wat vind je van het comfort,hoe je zit etc (Heeft het een invloed op je houding en dergelijke)? Verslijt het veel of ziet het er nog goed uit voor de hoeveelheid tijd dat je hem hebt? Al in al, is de prijs het waard?

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 12:57

of mijn paard er anders op loopt weet ik niet het was gelijk mijn eerste dressuurzadel ze loopt wel anders als op mijn springzadel maar goed dat kun je niet echt vergelijken met elkaar. voor mij heeft het wel invloed op mijn houding je zit meer ingesloten dus wat stiller daar heeft ook het soort leer mee te maken :j ook als je geen leer hebt op je broek zit je stevig in het zadel.
het verslijt niet snel maar ik gebruik hem dan ook paar minimaal 1x in de week. her is een erg fijn zadel iedereen die er op zit vind ik ook. zag dat de prijs wel met ruim 800 omhoog is gegaan, dus of ik hem nog eens zou kopen weet ik niet.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 12:58

Ik heb er toevallig vorig jaar een keer op gereden en het zit heerlijk! Ik had gedacht dat ik het niet fijn zou vinden omdat ik liever geen gesloten zit wil, maar had hier geen last van.

Ik weet niet hoe ze verder zijn en blijven met langdurig gebruik, dus daar kan ik je niet bij helpen. Ik vond het een fijn zadel, maar het is nu niet zo dat ik er perse ook een wil hebben nu. Ik vind ze erg duur.

Sizzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 13:05

Het is goed merk wat kwaliteit betreft, maar vanwege de voorgevormde kussens redelijk beperkt als je paard nog erg veranderd.
De prijs is gewoon de marktwerking, Franse zadels zijn eigenlijk altijd wel duur door zich commercieel handig voor te doen als een exclusiviteit.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie