Zadel online bestellen - hoe zit het met retourneren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FatCat

Zadel online bestellen - hoe zit het met retourneren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 13:02

Dag bokkers.

Ik zoek nu al een hele tijd naar een passend zadel. Beste welke ik tot nu toe geprobeerd hebt is een thorrowgood T4. Ze liep hier echt super onder! Helaas was het de hogeschoft versie en schoof het zadel opzij.

Daarom wil ik een T4 met normale schoft. Het moet een 17inch zijn en ik vind er maar geen op marktplaats!

Dus nu overweeg ik om toch online te bestellen...maar kan deze nog retour na 1 rit? Op de website staat dat het product in ongebruikte staat moet geretourneed worden.

Mijn vraag - zal je aan het zadel kunnen zien dat die op een paard heeft gelegen? Iemand ervaringen met het bestellen van een zadel online en retourneren?

Een zadelpasser laten komen heb ik al gedaan, maar dit werk niet voor ons. Mijn paard en ik hebben altijd even nodig om aan een nieuwe zadel te wennen, 10min volstaat niet. Nu zit ik met 2 zadels dat eigenlijk niet goed passen. Uiteraard komt de zadelpasser wel eens ik het zadel heb gevonden, om te checken en op te vullen.

Polly
Moderator Algemeen

Re: Zadel online bestellen - hoe zit het met retourneren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:05

Wat houd je tegen om met de verkoper in gesprek te gaan over dit geval. Wij kunnen allemaal zeggen dat je het zadel prima kan terugsturen maar als de verkoper niet accoord gaat heb je daar niks aan

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:25

Ja, normaal gesproken zie je het wel als een zadel gebruikt is, hoe kort ook.
Zeker in deze tijd van het jaar als paarden al beginnen met verharen :=

Haren, stof en zand kan je er nog wel vanaf krijgen, maar je ziet al snel kneepjes in de singelstoten waar de gespen van je singel hebben gezeten. En wat vegen waar de stijgbeugelriemen langs het zadel bewegen.

Tevens heb je bij een nieuw zadel al snel dat het nog helemaal niet zo lekker zit als wanneer je het wat meer ingereden hebt. Alles moet nog een beetje inzakken en wat soepeler worden. Vergelijk het met nieuwe schoenen die nog niet zo fijn aanvoelen als precies dezelfde schoenen die je al een jaar draagt maar die ineens kapot gegaan zijn ofzo.

Dus even een half rondje rijden om het zadel mooi te houden, daar heb je ook maar heel weinig aan. En alsnog zie je dan waarschijnlijk al wat afdrukjes.

Dus ik denk dat je in principe 3 opties hebt als je exact dit type zadel wilt kopen:

- toch afwachten op een 2e hands exemplaar
- gewoon een zadel kopen en hopen dat die okee en na een paar ritten perfect ligt
- even overleggen met een verkoper van zo'n zadel of er mogelijkheden zijn

Wie weet heeft er een verkoper van nieuwe zadels wel een al licht gebruikt exemplaar liggen dat je met korting over kan nemen. Of willen ze een zadel inzetten als testzadel ofzo, en mag je het dus retour sturen mits er alleen lichte gebruikssporen op zitten.

Gewoon even wat verkopers van dit type zadel een berichtje sturen en afwachten wie de beste optie voor je heeft :)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:32

Maar weet je zeker dat de normale schoft versie niet schuift?
Ik zou het niet aandurven zonder zadelmaker/passer, straks heb je nog een niet passende voor je collectie...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:34

Dan heb je niet de juiste zadelpasser gevonden. Wij proberen altijd veel langer dan 10 minuten. En als we niet zeker zijn mogen we het zadel een week op proef. Dan weet je echt zeker of het voor beiden past of niet.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:39

Wat SusanH hierboven ook zegt. Ik mocht mijn zadel zelfs 2-3 proberen voordat ik zou beslissen om te bestellen of niet..

Edit: ze heeft ook thorowgood zadels. Maar zit voor jou wel heel ver weg helaas.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 13:44

pmarena schreef:
En wat vegen waar de stijgbeugelriemen langs het zadel bewegen.

Hier ben ik dus ook bang voor.

De niet passende zadels welke ik nu heb waren via een zadelmaker. Dus niet zelf gekocht en geprobeerd.

Ik zal nog eens zoeken naar een andere zadelmaker en hou marktplaats in het oog.

Ik ga ook de verkoper eens contacteren voor een proefzadel! of 1tje welke al is gebruikt.

Bedankt voor het meedekene.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:52

Als dat niet voor je werkt zou je ook eens kunnen zoeken naar een zadelmakerij die zadels verhuurt. Dan probeer je hem gewoon een tijdje uit.