Rambo micklem multi

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WhiteCanary

Rambo micklem multi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-18 16:36

Hoi!

Ik overweeg de Rambo micklem multi bridle aan te schaffen. Ik wil de multi vanwege de bitloze mogelijkheden. Ik rijd echter ook wedstrijden, ik weet dat dit hoofdstel vanwege het ringetje op de neus officieel niet is toegestaan. Mag er wel met een stukje tape over het ringetje gestart worden? Ervaringen van andere mensen hiermee?

Alvast bedankt!!

Sastaic

Re: Rambo micklem multi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 16:41

Je hebt ook een andere variant van rambo, deze is zonder ringetje. Daarmee mag je gewoon starten. Ik dacht dat die rambo micklem competition heet.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 16:42

Het ringetje moet verwijderd worden als je met de multi wilt starten.

BrownBlacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:09

Hee, ik heb een pony en die is best sterk in z'n hals/mond. Ik overweeg het op een Rambo micklem aan te schaffen, maar weet niet of het echt werkt. Vind het een beetje zonde geld als het niet werkt. Hij vind het moeilijk om volledig te ontspannen, en is best gevoelig

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:13

Sastaic schreef:
Je hebt ook een andere variant van rambo, deze is zonder ringetje. Daarmee mag je gewoon starten. Ik dacht dat die rambo micklem competition heet.

Deze is niet geschikt om bitloos mee te rijden.

Als je niet van plan bent om het middelste ringetje te gebruiken, is het het verstandigste om hem te verwijderen. Een stukje tape wordt soms wel gedaan, maar mag officieel niet.

Verder is er een algemeen topic over dit type hoofdstel, daar kan je ook een hoop ervaringen in vinden:
[HAR] Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Fientj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:14

Het ringetje kan je erafhalen. Ik heb hem met een klein zaakje open gemaakt en toen was hij vrij gemakkelijk te verwijderen.
Op 2 hele kleine openingetjes na zie je er niets meer van.
Je kan hem dan alleen niet meer als kaptoom gebruiken.

@brownblacky bij de Divoza in Zoetermeer (denk ik uit mijn hoofd) kan je een micklem huren om uit te testen misschien is dat een optie?