Springschoenen voor 24/7 gebruik?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Springschoenen voor 24/7 gebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 15:12

Omdat het vriest moet mijn paard weer een tijdje 24/7 hoefschoenen aan op de onregelmatige paddock. Daar doet hij het prima op dus dat is gelukkig geen probleem, maar ik zou graag springschoenen eroverheen willen kunnen doen om de sluitingen te beschermen. Alleen hebben de meeste springschoenen tegenwoordig in de koot verdikkingen die moeten voorkomen dat de schoenen ronddraaien, en met de hoefschoenen hebben we daar geen plek voor, die drukken die verdikkingen namelijk omhoog.
Wie weet dus gewone simpele hoefschoenen zonder zo'n verdikking die 24/7 bij vorst over hoefschoenen gedragen kunnen worden zonder schuurplekken?

Anomien

Re: Springschoenen voor 24/7 gebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 15:17

24/7 oei!!

Denk dat je het toch moet zoeken in vaker af doen om schuurplekken te voorkomen.

En als ze zoveel om zitten.. drAagt het niet meer bij aan de veiligheid in mijn ogen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 15:54

Kan je de sluiting niet beschermen met een stuk springschoen wat je er overheen plakt met duc tape ofzo?

24/7 springschoenen hoe simpel ook gaan toch schuren

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 15:57

SGorter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 16:00

Gewoon de simpele van de epplejeck stond die van mij ook 24/7 mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 19:13

Ik ben ook niet zo'n voorstander van 24/7 dingen om de benen, maar zijn hoefschoenen passen perfect en die draagt hij al 2 jaar met vorst 24/7 zonder schuurplekken. Vandaar dat ik me afvroeg of springschoenen ook zo mooi zouden kunnen werken.
Nu wikkel ik inderdaad duct tape om de schoen zodat de sluitingen extra beschermd zijn, maar een springschoen leek me wat handiger dan elke dag zo'n sliert om de schoenen wikkelen. Maar misschien is dat gewoon hoe de komende 2 weken eruit gaan zien. Veel duct tape. 8-)

De schoenen gaan trouwens wel elke dag 2 uur af om te controleren op plekjes of wondjes.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 19:18

De springschoenen van eplejeck kan ik je aanbevelen. Zijn van soort neopreen en niet duur.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 19:24

Springschoenen van EJ zijn inderdaad best te gebruiken met hoefschoenen, heb ik ook gedaan, alleen dan wel met rijden en niet op de wei, dan loopt die van mij gewoon zonder schoenen.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 19:26

Van horde&passion bij Divoza.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 19:43

Vanaf welke kant wil je de sluitingen beschermen?
Vanaf boven tegen een hoef dat er op gaat staan
Of vanaf onder ivm van stoepranden af stappen etc?

Vanaf onder is met een springschoen lastig denk ik :+
Vanaf boven is alles wel geschikt, desnoods haal je die bult van de springschoen af :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 21:04

Van boven inderdaad, van onderen lijkt mij ook lastig. 8-)

Dit zijn de hoefschoenen die wij gebruiken: http://naturalhorse.vpweb.co.nz/SHOP-HOOF-BOOTS.html
Het punt is vooral dat mijn paard wat zwakker gekoot is dan het paard op deze foto en dus met de kogel dichter bij de grond komt. Hij heeft in de koot dus wat minder ruimte voor schoenen/beschermers enz want die drukken dan waarschijnlijk teveel omhoog tegen de kootholte. Zou hier een springschoen omheen passen? Zo niet, dan blijven we wel ducttapen. 8-)