Zadel voor paard met brede schouder

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

samvd1

Zadel voor paard met brede schouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-18 16:01

Ik heb een 6 jarige tinker merrie van ongeveer 1 45 hoog. Ze heeft een vrij korte rug (compact). Toen ik haar kocht was ze erg rond en had ik een zadel met verwisselbare boom gekocht en er een brede boom in gedaan. Dit paste goed na een paar maanden had ze een stuk minder vet dus begon het zadel wat te klapperen aan de achterkant. Smallere boom in gedaan en het lag weer goed. Nu klappert het zadel alleen weer.. terwijl de boom echt niet smaller moet.

Ben dus bang dat het tijd wordt voor een nieuw zadel. Al een ander zadel gepast waarvan de boom wel goed is maar bij de schouders klemt en bij de achterkant ook een beetje stuitert.

Weten jullie zadels die geschikt zijn voor ponys met brede schouders maar een niet te lang/groot zadel want ze heeft een compacte rug.

En weten jullie hoe het komt dat de zadels klapperen aan de achterkant met lichtrijden terwijl de boom wel goed is?

Ik hoor graag of jullie tips hebben!

Floortz

Re: Zadel voor paard met brede schouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 16:19

Misschien een elastieken singel proberen? De Supersingel van Fra misschien, die is erg prettig.

Sjolvir

Re: Zadel voor paard met brede schouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 16:21

Zadelmaker laten komen en vragen of hij het zadel kan aanpassen ? Zo ja, gelukje, zo nee, balen...

Een zadel is meer dan een boom he?! Boommaat kan wel kloppen zegt niets over de rest van het zadel je hebt zadels voor paarden met rechte rug of juist met een doorgzakte rug, daarvan zijn de kussens echt anders.