Na 2 jaar te hebben gereden met een antieke Daaleman, heb ik een jaar geleden bij de Countrymill in Nijkerk een nieuwe Wintec 500 dressuur gekocht. Dit was het enige passende zadel wat toen in de prijsklasse viel. Hier ben ik redelijk tevreden over, naar verhouding van de prijs/kwaliteit. Ik ben wel een paar keer terug geweest omdat het zadel naar een kant zakte. Countrymill weet dit aan de schouders van mijn paard. Door de singelstoten asymetrisch te doen is dit opgelost.
Echter heb ik voor een speciale gelegenheid cadeau gekregen dat ik een nieuw lederen zadel mag uitzoeken! Hiervoor is een hoger budget beschikbaar maar het moet wel redelijk blijven. (Zo onder de €2000 denk ik.)
Heeft er iemand ervaring met een zadelmaker midden Nederland die het liefst aan huis komt en mooie, fijne zadels heeft, waar ik zeker 10 jaar mee vooruit kan? Ik heb tot nu toe altijd met weinig wrong gereden, een grotere wrong lijkt me wel erg prettig en zou ik erg graag overwegen.
Ik heb de volgende wensen:
- Dressuurzadel
- <2000 euro
- (Klein beetje) verstelbare boom, indien paard veranderd of er een ander paard komt
- Liefst aan huis, op verplaatsing kan eventueel
- Keuze
Graag hoor ik jullie ervaringen met zadelmakers, merken zadels en prijzen