Aanschaf (nieuw) zadel midden Nederland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elise_K

Aanschaf (nieuw) zadel midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-18 08:45

Hallo,

Na 2 jaar te hebben gereden met een antieke Daaleman, heb ik een jaar geleden bij de Countrymill in Nijkerk een nieuwe Wintec 500 dressuur gekocht. Dit was het enige passende zadel wat toen in de prijsklasse viel. Hier ben ik redelijk tevreden over, naar verhouding van de prijs/kwaliteit. Ik ben wel een paar keer terug geweest omdat het zadel naar een kant zakte. Countrymill weet dit aan de schouders van mijn paard. Door de singelstoten asymetrisch te doen is dit opgelost.

Echter heb ik voor een speciale gelegenheid cadeau gekregen dat ik een nieuw lederen zadel mag uitzoeken! Hiervoor is een hoger budget beschikbaar maar het moet wel redelijk blijven. (Zo onder de €2000 denk ik.)

Heeft er iemand ervaring met een zadelmaker midden Nederland die het liefst aan huis komt en mooie, fijne zadels heeft, waar ik zeker 10 jaar mee vooruit kan? Ik heb tot nu toe altijd met weinig wrong gereden, een grotere wrong lijkt me wel erg prettig en zou ik erg graag overwegen.

Ik heb de volgende wensen:
- Dressuurzadel
- <2000 euro
- (Klein beetje) verstelbare boom, indien paard veranderd of er een ander paard komt
- Liefst aan huis, op verplaatsing kan eventueel
- Keuze

Graag hoor ik jullie ervaringen met zadelmakers, merken zadels en prijzen :)

Dakotha_

Re: Aanschaf (nieuw) zadel midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 09:04

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 09:04

Heleen Klumper van saddlefitservice is een hele goeie

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 09:07

Waarom ga je niet terug naar de Country Mill ze hebben daar ook duurdere zadels dan de Wintec prijsklasse.
Voordeel dat ze je paard al kennen en dat zoekt makkelijker naar een zadel dat past.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 09:12

Zaldi!
In verschillende modellen en prijzen. De boom is aanpasbaar door de zadelmaker.
Bijvoorbeeld van Westeind ruitersport, ze komt door het hele land. Kijk maar wens op haar website :)

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 09:19

Inderdaad waarom niet naar de Country Mill terug gaan, als dit je goed bevallen is.
Vooral Herman schijnt goed te zijn van hen, zelf geen ervaring mee hoor

Misschien is de Massimo zadel iets voor je, kijk eens op greendistance.nl zij zitten in Leusden.
Zit ook nog in je prijsklasse

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 09:20

Ik zou toch ook terug gaan naar de countrymill! Ik ben er van de week nog geweest. Ze hebben daar de mooiste zadels liggen, ook in jou prijsklasse.

Ze hebben bijv Kentaur Electra. Of tribal. Of skyway (al is skyway een beetje buiten buget).

Dus toch weer naar de coujntrymill is mijn advies ;)

En idd. Herman is echt een topper! Ze hebben ook wel Massimo (2e hands dacht ik)

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 09:21

Ik hoor aan alle kanten dat Brandt toch niet zo goed blijkt te zijn. Misschien een goedkopere variant van Hulsebos?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 09:24

Wij hebben goede ervaringen met John Kool, willen geen ander meer bij ons paard. Hij komt aan huis en heeft ook zadels in jouw prijsklasse. Wij hebben vorig jaar een Kentaur Elektra gekocht, bevalt heel goed. Hiervoor via hem een 2e hands KN Symphonie gekocht waar we meer dan 10 jaar mee gedaan hebben. Je kan ook je oude zadel via hem inruilen.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 09:25

John heb ik inderdaad ook eens gehad. Aardige duidelijke man die zeker niet meer vraagt dan nodig. Bij hem kon ik 3 paarden doen voor de prijs van 1 bij Tweespan... :p
Maar, ik had wel het idee dat tweespan nog iets nauwkeuriger was. Als ze in de buurt zijn of je bereid bent wat voorrijkosten te betalen raad ik hen zeker aan!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 09:33

Ik heb juist hele slechte ervaring met John Kool. Hij heeft met het zadel wat hij had aangemeten mijn paard vernageld.

Hij hoeft hier echt nooit meer te komen. Zo ongeintreseerd. Hij wil alleen maar verkopen maar service ho maar. En als je dan bij hem aanklopt dat je paard niet meer loopt dan is er radiostilte.

Als je dan uiteindelijk toch een afspraak met hem hebt dan zegt hij dat de rede dat je zadel schuift is omdat je paard te veel vel heeft en je maar met een bontje moet gaan rijden.

En ik ben niet de enige. Er zijn er meer bij mij in de regio met de zelfde verhalen.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 09:35

Oké, bij mij is het al 4 jaar geleden. Ik zou hem dan van je lijstje strepen om het zekere voor het onzekere te nemen. Zonde van je centen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 09:39

De ervaring dat hij alleen wil verkopen hebben wij echt niet. Hij heeft ons zo goed geholpen met ons vorige paard met KS, die is juist weer fijn aan het lopen gegaan door het zadel wat hij heeft aangemeten. Hij kon ons toen een heel duur zadel verkopen wat op dat paard goed lag, maar de KN die 3 keer zo goedkoop was bleek net zo goed te liggen. Als het hem alleen om het geld zou gaan had hij ons dat dure zadel wel aan gepraat lijkt me. Service bij hem vind ik juist super, hij kan altijd dezelfde week nog (welke zadelmaker kan dat nu waarmaken?) en hij denkt altijd mee in een voor je budget passende oplossing, die ook goed past bij paard en ruiter.

Ik vond de service bij Country Mill juist minder. Ooit gebeld op aanraden van een stalgenoot. Zeggen dat ze wel aan stal kunnen komen, toch uiteindelijk niet kunnen (of ja, pas weken later) en ook de zadels waarom je had gevraagd niet op voorraad hebben. Wij dus toch weer John gebeld en die stond dezelfde week nog op stal met de gevraagde zadels om te proberen.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 09:56

Peelie schreef:
Ik heb juist hele slechte ervaring met John Kool. Hij heeft met het zadel wat hij had aangemeten mijn paard vernageld.

Hij hoeft hier echt nooit meer te komen. Zo ongeintreseerd. Hij wil alleen maar verkopen maar service ho maar. En als je dan bij hem aanklopt dat je paard niet meer loopt dan is er radiostilte.

Als je dan uiteindelijk toch een afspraak met hem hebt dan zegt hij dat de rede dat je zadel schuift is omdat je paard te veel vel heeft en je maar met een bontje moet gaan rijden.

En ik ben niet de enige. Er zijn er meer bij mij in de regio met de zelfde verhalen.

Hier een paard verpest door te blijven volhouden dat het zadel prima lag. Dier werd letterlijk staatsgevaarlijk en na 5 jaar een wél passend zadel is er nog steeds een opstapprobleem en enorme spanning de eerste passen. Zadel van John bleek twee maten te krap.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 09:58

Als een zadelmaker binnen een week plek heeft altijd, zou ik me juist achter mijn oren gaan krabben. Bij CM is dat vrijwel nooit zo, tenzij er iemand heeft afgezegd.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 10:00

Tjah. Ik zie het zo. Als je zadelmaker al binnen een week kan, dan heeft hij het niet druk. Dat zegt genoeg :')

Countrymill heeft een enorm verloop aan zadels dus het kan idd gebeuren dat ze niet altijd het model wat jij wil proberen op voorraad hebben. Maar daar is altijd een mouw aan te passen is mijn ervaring. Ik ben ook nooit zonder zadel de deur uit gegaan bij de countrymill. Ik krijg gewoon een leenzadel mee zodat ik iig kan rijden totdat er een oplossing is. Dat doet er maar weinig.

Mychoice. Hier precies het zelfde. Merrie bokte de hele tent bij elkaar. Nu tot op de dag van vandaag heeft ze nog zadelneid. Ik kan haar hier meer normaal aansingelen zondat dat ze bijt. Terwijl ze toch al jaaaaaaren weer met een passend zadel loopt.

MyChoice schreef:
Als een zadelmaker binnen een week plek heeft altijd, zou ik me juist achter mijn oren gaan krabben. Bij CM is dat vrijwel nooit zo, tenzij er iemand heeft afgezegd.

Precies

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-18 10:20

Dank voor alle reacties al! Ik ga rustig even de namen en websites doorlezen.

Countrymill ga ik liever niet naar terug eigenlijk. Ik was redelijk tevreden, omdat ze me na een paar maanden gratis hadden geholpen omdat de Wintec echt niet goed lag. (Na 5 minuten 15cm beugelverschil door het rijden, niet alleen bij mij maar ook bij andere ruiters en na 3 maanden al een boommaat groter moeten bij een volwassen paard wat nog steeds steady M niveau liep).

Bovendien vond ik ze erg dure zadels hebben toen ik daar kwam voor een nieuw zadel. Keuze was een 700 euro nieuwe Wintec, zeer harde 2e hands Kieffer Lech II voor 900 euro of een 2e hands bruine Tribal van rond de 1500 euro. Dat was eigenlijk alle keuze die ze toen hadden die mijn paard zou passen.

Liever laat ik dus iemand langskomen waar ik van te voren al kan zien/weten wat voor zadels er zijn en in welke prijsklasse.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 10:22

Kees Bregman misschien? Zag op zn Facebook dat ie sinds kort een nieuw merk/type verkoopt binnen jouw budget.
Heb zelf bij hem een 2e hands Anky Classic gekocht die er echt nog top uit zag en later een nieuwe Kent&Masters Exclusive laten aanmeten, ben ik ook zeer tevreden over.
Wellicht de prijs van je oude zadel nog bij je budget optellen? Dan heb je alweer iets meer speling :)

xLianneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 10:26

Ik ben tevreden over ruitensport / zadelmakerij Den besten. Komt op locatie en heeft verschillende merken. Heb een paar maand geleden een anatomica bij hem aangeschaft, super fijn zadel

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 10:28

AnneJ1995 schreef:
Kees Bregman misschien? Zag op zn Facebook dat ie sinds kort een nieuw merk/type verkoopt binnen jouw budget.
Heb zelf bij hem een 2e hands Anky Classic gekocht die er echt nog top uit zag en later een nieuwe Kent&Masters Exclusive laten aanmeten, ben ik ook zeer tevreden over.
Wellicht de prijs van je oude zadel nog bij je budget optellen? Dan heb je alweer iets meer speling :)

Hier ook goede ervaringen met Kees Bregman

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 10:30

Zadelmakerij Hollander vind ik echt een aanrader. Hadden op Facebook weer prachtige zadels staan en komen aan huis passen.

Excalibur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 12:17

Ik heb mijn zadel gekocht bij ruitershop Kraaij in Nijkerkerveen. Ben daar altijd goed geholpen

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 12:28

Elise_K schreef:
Dank voor alle reacties al! Ik ga rustig even de namen en websites doorlezen.

Countrymill ga ik liever niet naar terug eigenlijk. Ik was redelijk tevreden, omdat ze me na een paar maanden gratis hadden geholpen omdat de Wintec echt niet goed lag. (Na 5 minuten 15cm beugelverschil door het rijden, niet alleen bij mij maar ook bij andere ruiters en na 3 maanden al een boommaat groter moeten bij een volwassen paard wat nog steeds steady M niveau liep).

Bovendien vond ik ze erg dure zadels hebben toen ik daar kwam voor een nieuw zadel. Keuze was een 700 euro nieuwe Wintec, zeer harde 2e hands Kieffer Lech II voor 900 euro of een 2e hands bruine Tribal van rond de 1500 euro. Dat was eigenlijk alle keuze die ze toen hadden die mijn paard zou passen.

Liever laat ik dus iemand langskomen waar ik van te voren al kan zien/weten wat voor zadels er zijn en in welke prijsklasse.

Of het nieuwe zadel lag zo goed dat het paard kans kreeg om te groeien in bespiering :)* ooit Herman gebeld, ja Herman zadel is de krap (had smalle boom) denk dat ie een wijd nodig heeft. Nee joh zegt Herman, dat kan nooit in drie maanden. Paard ingeladen en ja hoor echt een wijde boom, paard was zo vooruit gegaan in spieren omdat ze erg lekker liep met het zadel.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 12:47

Dat is alleen maar positief inderdaad, als er snel aanpassingen moeten gebeuren aan je zadel. Ik hoor ook alleen maar goede verhalen over CM. Eveneens over Tribal, misschien toch nog die tweedehandse proberen? Als ze die nog hebben tenminste... wie weet hebben ze wel weer nieuwe zadels in jou budget binnen die je kan proberen!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 12:48

Hier hele goed ervaringen met Mariska van Oest van http://www.zadelhulp.nl

Heeft er een goede kijk op en heeft meerdere merken zadels.
Ze zit in Kootwijkerbroek.