Peeskappen die goed de kogel beschermt

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Amiigo

Peeskappen die goed de kogel beschermt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-18 22:37

Hallo allemaal,

Ik rijdt een paard met een soms een over actief achterbeen :D
Hij tikt dan voor zijn kogel aan waar hij ook een zwilwrat heeft zitten en die trapt hij steeds tot bloedens toe kapot waardoor hij soms zelfs kreupel wordt.

Weet iemand of er peeskappen bestaan die wat verder over de kogel vallen zodat deze zwilwrat beschermd wordt? Bandages met lange lappen is geen optie omdat ik vaak in een modderige bak rijdt en dan gaat dat enorm schuren denk ik.

Alvast bedankt!

Groetjes Anne

affy2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 22:39

Amiigo schreef:
Hallo allemaal,

Ik rijdt een paard met een soms een over actief achterbeen :D
Hij tikt dan voor zijn kogel aan waar hij ook een zwilwrat heeft zitten en die trapt hij steeds tot bloedens toe kapot waardoor hij soms zelfs kreupel wordt.

Weet iemand of er peeskappen bestaan die wat verder over de kogel vallen zodat deze zwilwrat beschermd wordt? Bandages met lange lappen is geen optie omdat ik vaak in een modderige bak rijdt en dan gaat dat enorm schuren denk ik.

Alvast bedankt!

Groetjes Anne

3 in 1 beschermers?

Lentium<3

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 22:39

Ik heb snugboots van le mieux. Die vallen helemaal om de kogel heen, maar dat onderste deel is wel alleen stof en geen harde schaal. Dus weet niet of dat voor jouw paard genoeg bescherming biedt dan.

Edit, die zwilwrat is denk ik het spoortje. Als het goed is kan je hoefsmid die zo afknippen. Misschien is die dan ook wat minder kwetsbaar en kan dat ook helpen.

Galaika

Re: Peeskappen die goed de kogel beschermt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 15:50

Flextrainers beschermen naar mijn mening het best, heb je ook andere varianten (zonder bont bijvoorbeeld) bij.

After all this time?
Always.

Benthhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 16:08

Flextrainers (met of zonder bont) of dressage boots. Wel even kijken dat je ze voor de achterbenen aanschaft :j

Wave after wave

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-18 11:37

Om zijn achterbenen heeft hij niks nodig, het gaat juist om de zwilwrat die hij voor heeft. Flextrainers gaan naar mijn inzien te weinig beschermen :)

Bedankt voor jullie reacties!

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 11:41

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 11:53

Zwilwrat op de kogel? :?

Ik zou voor zachte 3 in 1 beschermers gaan. Geeft wat meer mee, zitten rondom de kogel en dempen het aanraken waarschijnlijk voldoende om het opentrappen tegen te gaan.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:22

kentucky heeft kootholte beschermers, misschien is dat wat

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-18 20:31

Janine1990 schreef:
Zwilwrat op de kogel? :?

Ik zou voor zachte 3 in 1 beschermers gaan. Geeft wat meer mee, zitten rondom de kogel en dempen het aanraken waarschijnlijk voldoende om het opentrappen tegen te gaan.

Zwilwrat, spoor, vijfde teen, net hoe je het noemen wil :)

Bedankt voor alle reacties!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 20:46

Het enige wat ze bij mij op de kogel hebben zitten is een vetlok (maar achter, onder), zwilwrat zit altijd boven de knie.
Dus ik heb oprecht geen flauw idee wat ik me hierbij moet voorstellen. :o :o
Maar misschien zijn er paarden waar de zwilwrat op andere plekken zit?

Ik weet wel een paard met een enorme schieffel op de kogel, die kon gewoon echt geen beenbeschermer om.

Die van mij hebben vaak een mega lange vetlok, maar die zie je niet vanwege de sokken (fries). Hoefsmid knipt die vaak af. Maar het lijkt me moeilijk voor een paard om die te verwonden. Heb ze bij paarden zonder behang nooit heel lang zien worden, als ze al zichtbaar aanwezig waren.

Anyhow, ik hoop dat je snel een mooie oplossing hebt!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-18 20:55

Hier een paard die ze ook heeft, de haflinger in het midden Vd pagina, ze zitten “verstopt” in de vetlok. Ook niet ieder paard heeft ze :)
[VSW] Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

“Mijn” paard heeft ze niet zo groot, je ziet ze ook nauwelijks zitten maar hij hoeft er maar 1x goed tegenaan te slaan en hij is onregelmatig :(:)

Ik denk dat ik de peesbeschermers van Lisa_WB voor ga leggen bij de eigenaar! Lijken er mooi over te vallen :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:00

Amiigo schreef:
Hier een paard die ze ook heeft, de haflinger in het midden Vd pagina, ze zitten “verstopt” in de vetlok. Ook niet ieder paard heeft ze :)
[VSW] Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

“Mijn” paard heeft ze niet zo groot, je ziet ze ook nauwelijks zitten maar hij hoeft er maar 1x goed tegenaan te slaan en hij is onregelmatig :(:)

Ik denk dat ik de peesbeschermers van Lisa_WB voor ga leggen bij de eigenaar! Lijken er mooi over te vallen :j

Aaah, hier wordt dat een vetlok genoemd... Als ik die van die haflinger zo zie kan ik me voorstellen dat ze flink kapot kunnen, die staan best wel naar achteren. En dan hoeven ze niet eens heel dik te zijn om snel geraakt te worden natuurlijk.

Wel echt vervelend dat je paard er zo gevoelig op gaat. Niet gek natuurlijk, daar is de boel ook best gevoelig voor bacteriën.

Dat lijken me inderdaad geschikte beschermers!

Misschien nog wat om je op te beuren, paarden die flink aantikken zijn van voren vaak niet snel genoeg. Als ze van achteren sterker worden kunnen ze voor vaak langer in de lucht houden waardoor het aantikken minder heftig wordt.
Alleen zou ik niet zonder beschermers rijden! Succes ermee!

Negativity

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:14

Ik heb een Pagony Pro setje en een Harry’s Horse set flextrainers met bont. Flextrainers, zeker met bont, vangen klappen prima op en voorkomen haast zeker dat ie de sporen open haalt. Ik kan me haast niet voorstellen hoe een paard de sporen open haalt (mijn paard heeft ze ook maar zijn nog nooit überhaupt geschaafd). Maar deze twee beschermers zitten er heel goed om heen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie