Ik heb echt een gruwelijke hekel aan dekjes die in het begin mooi zijn, en na verloop van tijd super slap en dun worden... Ik zoek momenteel 1 of 2 dekjes om mijn collectie aan te vullen, heb het ook echt nodig overigs . Ik zag de HV Polo Zadeldek Favouritas, in eerste instantie mooi simpel dekje, wil ook niet teveel poes pas. Heb genoeg dekjes met glitters enzo, zoek nu even een 'gewoon' dekje. Hoe bevalt dit dekje bij jullie? Op een of andere manier vind ik dit dekje op de foto's online er uit zien alsof het heel snel 'slap' en dun word. Kan iemand mij vertellen wat je van dit dekje vind?
Ik heb deze in de springversie. Nog niet veel gebruikt en hij is tot nu toe nog netjes, maar het is inderdaad geen super sterk dekje, wel makkelijk op te frummelen zegmaar en de stof zal na veel gebruik wel wat minder worden verwacht ik. Kwalitatief gezien ben ik zelf wat meer fan van Eskadron, die blijven bij mij ook na veel gebruik nog stevig aanvoelen.
Als je een stevig simpel dekje zoekt, zou ik zeker naar de Lemieux dekjes kijken Ik heb vooral ervaring met die met de kleinste ruitjes, en de zijn heel stijf en blijven ook zo!
kwii
Geplaatst: 26-01-18 23:53
Ik heb geen ervaring met het dekje wat jij laat zien.
Wel met Schockemole.. Die heb ik al 3,5 jaar! Zelfs de banden bij de singel zijn nog niet eens zichtbaar aan het slijten, dekje is nog bijna even stevig als 3,5 jaar terug.
ikkedus
Geplaatst: 26-01-18 23:54
Ik vind de semileather dekjes van Eurostar fijn. Maar die zijn wel wat dikker. Als je die niet te vaak wast dan blijven ze echt mooi stevig.
billionache
Geplaatst: 26-01-18 23:54
Wat herkenbaar, heb er ook zo'n hekel aan! Vaak zijn dekjes wel mooi bij aankoop, maar worden ze na 1x wassen al 'slap'
Waar ik erg tevreden over ben op dit vlak zijn de Waldhausen ROM zadeldekken. Heb er nu ééntje die ik al een jaar vrij intensief gebruik, en hij is echt nog steeds lekker stevig en de kwaliteit is ook gewoon fijn
Goedkopere dekjes eskadron cotton Super Iets duurder denk ik de Le Mieux Zelf fan van eskadron en goh kom even niet op t merk 3 paardenhoofdjes van Italiaans merk
Anoniem
Geplaatst: 27-01-18 00:53
Absoluut lemieux, die blijven echt mooi stevig in model, zelfs al was je ze 20x. Ook blijven ze netjes en goed van kleur.
melanie0906
Geplaatst: 27-01-18 01:12
Zinzi_jewel schreef:
Goedkopere dekjes eskadron cotton Super Iets duurder denk ik de Le Mieux Zelf fan van eskadron en goh kom even niet op t merk 3 paardenhoofdjes van Italiaans merk
Ik heb eigenlijk tot mijn grote verbazing heel goede ervaringen met Decathlon dekjes, vooral die dikkere. Blijven bij mij erg sterk na gebruik en ik zie weinig slijtage. Nu heb ik wel al gehoord van anderen dat de pasvorm soms niet universeel is maar daar heb ik zelf nog geen last van gehad. Die HV polo gaat het niet lang uithouden vrees ik. Ik heb hem even gevoeld in de winkel deze zomer, hij was nieuw al redelijk slap en ik vond het ook stof die snel slap wordt.