Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jaime_ schreef:Gisteren heeft mijn tandarts met mij mee gekeken, en het bit hangt op de juiste hoogte, probleem is echt dat hij hem opneemt/optrekt met zijn tong tussen zijn eerste kiezen. Hij doet dit als hij ontspannen op de wasplaats staat of juist bij veel spanning, als hij gewoon geconcentreerd aan het werk is doet hij het niet tot nauwelijks.
Jaime_ schreef:P.s. Ik ben op zoek naar een juist bit, ik heb een bitloos hoofdstel maar wil hem gewoon africhten en kunnen rijden met een bit, advies om bitloos te gaan heb ik dus niets aan.
smurffie schreef:Is je pony gedaan door een gebitsverzorger (handmatig en zonder sedatie) of een tandarts (al dan niet dierenarts, al dan niet in samenwerking met dierenarts) verdoofd en elektrisch?
Als het eerste het geval is zou ik de tweede nog even laten komen.
Echt kapot bijten van een bit moeten ze heel hard hun best voor doen.
Mocht het echt een spelletje/trucje zijn zou het toch redelijk snel over moeten gaan met een niet flexibel bit waarmee het dus geen zin heeft. Myler of drangerbit zouden dan kunnen zorgen dat hij niet verder kan buigen.
Ballard_L schreef:Je zegt dat hij het vooral op de poetsplaats doet? Is het een idee om hem dan niet zo lang met bit op de poetsplaats te laten staan? Dat je het hoofdstel indoet en gelijk gaat rijden?
Nibbit schreef:Als het een tik/gewoonte is zou ik toch tijdelijk de neusriem wat strakker doen totdat hij dit weer 'vergeten' is
En ik zou ook voor een metalen bit gaan ivm scherpe randen aan kunststof.
Mss is een ongebroken geschikt, die ligt stiller in de mond.
GDG schreef:Haha, jouw nick (Nibbit) is wel heel grappig icm de titel van dit topic.
Ik zou echter eerder kiezen voor tijdelijk bitloos dan aansnoeren om het kauwen uit het systeem te krijgen. Met het aansnoeren kun je een (extra?) negatieve associatie met het bit creëren, dat zou toch zonde zijn.
En TS, prima om te vinden dat het bit tot de opleiding hoort, helemaal niets mis mee, maar wellicht moet je wat flexibeler zijn en concluderen dat zijn opleiding een iets andere volgorde nodig heeft (en het bit pas later weer aan de orde laten zijn).
Kelly_ann schreef:Misschien een beetje onconventioneel, maar je kan eens proberen een lage neusriem (of je sperriem) achter het bit vast te maken en zien of hij hem dan nog kan 'pakken'. Het drukt het bit dan omlaag als het ware. Dit is natuurlijk wel fysiek belemmeren, en of je ermee kan rijden is even de vraag......Wel eenvoudig en het proberen waard lijkt me....