Lengte slofteugel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paardje

Lengte slofteugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 13:20

Van de week kocht ik bij Epplejeck een slofteugel. Gewoon een willekeurige die mij handig leek (slofteugel cord Epplejeck). Ik heb er nooit eerder naar gekeken, dus het leek mij allemaal hetzelfde. Vervolgens doe ik hem om b ij mijn paard en is hij superlang. Zelfs zo lang dat hij met lange teugel nog bijna op de grond hangt. Dit is natuurlijk helemaal niet veilig. Op de website zie ik er geen lengte bij staan.

Heb ik nu iets anders dan een gewone slofteugel gekocht?

belle_boef

Re: Lengte slofteugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:24

Gebruik je hem wel op de goede manier dan?

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 13:30

belle_boef schreef:
Gebruik je hem wel op de goede manier dan?

Als ik al een slof gebruik, bevestig ik hem aan de zijkant van de singel, of aan de singel tussen de voorbenen. Daarna door het bit naar mijn hand. Lijkt mij de goede manier?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:33

...afgezien van de standaard discussies over correct slofgebruiķ:
wet je, dat het ding krachtiger werkt als je hem bij je beugels vastmaakt en minder krachtig als je hem tussen de voorbenen naar voren doet...?

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:42

Als het goed is zijn er wel verschil in lengtes van de sloft. Je kan natuurlijk niet een pony en paard de zelfde lengte sloft opdoen omdat ze zelf grootteverschillen. Het kan zijn dat jij voor jouw paard een te grote lengte hebt.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:43

Dat is wel gek, misschien is er iets fout gegaan in de productie, een vriendin van mij had laatst een gogue gekocht ook van het epplejeck merk en die was ook veel en veel te lang. Heb je een foto als je paard hem om heeft ?

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 14:48

MonteKarlo schreef:
Dat is wel gek, misschien is er iets fout gegaan in de productie, een vriendin van mij had laatst een gogue gekocht ook van het epplejeck merk en die was ook veel en veel te lang. Heb je een foto als je paard hem om heeft ?

Zoiets denk ik dus ook! Nee, ik heb helaas geen foto. Dit omdat ik hem wil gaan omruilen en daarom dus nu maar niet ga gebruiken.

Vroeg me eigenlijk af waarom en geen lengtes op de sites worden vermeld. Lijkt mij inderdaad ook dat er wel verschillende maten bestaan. Mijn paard is wel redelijk gemiddeld (166 cm en voor een merrie redelijk fors gebouwd).

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 14:50

Janneke2 schreef:
...afgezien van de standaard discussies over correct slofgebruiķ:
wet je, dat het ding krachtiger werkt als je hem bij je beugels vastmaakt en minder krachtig als je hem tussen de voorbenen naar voren doet...?

Het is niet mijn bedoeling hier een discussie over de werking van een slofteugel aan te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 14:52

paardje schreef:
MonteKarlo schreef:

Zoiets denk ik dus ook! Nee, ik heb helaas geen foto. Dit omdat ik hem wil gaan omruilen en daarom dus nu maar niet ga gebruiken.

Vroeg me eigenlijk af waarom en geen lengtes op de sites worden vermeld. Lijkt mij inderdaad ook dat er wel verschillende maten bestaan. Mijn paard is wel redelijk gemiddeld (166 cm en voor een merrie redelijk fors gebouwd).

Was Epplejeck niet dat bedrij waar je als maten cob, pony, full en paard had? En dat maat paard echt richting maat trekpaard ging?

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 14:54

Anoniem schreef:
Was Epplejeck niet dat bedrij waar je als maten cob, pony, full en paard had? En dat maat paard echt richting maat trekpaard ging?

Ik heb geen idee, maar op zoiets lijkt het wel. Ik denk dat hij wel bijna twee keer zo klein mag! Als ik nu de teugel zou pakken, houd ik vast bij het ronde deel ipv bij de teugel.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 20:18

Ik heb deze slof ook en hij is inderdaad erg lang, ik heb de haakjes eraf gehaald en een stuk korter terug vast gezet

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-18 16:54

MelissaV schreef:
Ik heb deze slof ook en hij is inderdaad erg lang, ik heb de haakjes eraf gehaald en een stuk korter terug vast gezet

Ik ben dus toch niet de enige! Hij is nu omgeruild (was ik zelf niet bij), dus ga straks kijken of de nieuwe slof een normale lengte heeft.